Managementul timpului

Managementul timpului este una dintre acele abilitatile pe care nu ti le preda nimeni si totusi trebuie sa le inveti. Nu conteaza cat de inteligenta esti sau cat de multe cunostinte detii daca nu stii sa-ti organizezi timpul asa incat sa-ti poti folosi la maxim aceste calitati.
De fapt, atat productivitatea scazuta cat si stresul la locul de munca isi pot avea originea intr-o proasta administrare a timpului.

Inainte de a aplica sfaturile de mai jos, nu uita ca, pana la urma, ziua are 24 de ore, orice ai face si oricat de organizata ai fi. Timpul nu-l poti schimba. Insa poti schimba felul cum il folosesti. Scopul time management-ului este acela de a modifica propriul comportament.

Identifica acele activitati care te fac sa pierzi timpul

Multi dintre noi cad in plasa acelor activitati neimportante (dar placute) care ne fac sa pierdem timp fara a face nimic util. Poate ca iti petreci prea mutl timp navigand aiurea pe internet, raspunzand la e-mail-uri personale sau vorbind la telefon cu prietenii. Sigur, o discutie la telefon nu dureaza decat cateva minute, dar minutele se aduna pe parcursul unei zile.

Citeste si:  Shopping in Tunisia

Stabileste-ti scopuri usor de atins

Totul e mai usor cand stii exact care iti este scopul, mai ales daca nu este unul imposibil. Pentru inceput, propune-ti sa nu mai citesti bloguri la birou timp de o saptamana sau sa nu mai raspunzi la telefonul personal timp de doua zile. Astfel ai ocazia sa observi daca incepi sa te descurci mai bine.

Stabileste-ti prioritatile

Uneori nu ne ajunge timpul sa terminam ce ne-am propus pentru o zi fiindca ne impotmolim in tot felul de detalii minore. La inceputul fiecarei zile, rezerva-ti cateva minute pentru a stabili care activitati sunt importante si care mai pot astepta. Daca ai trecute pe lista 25 de activitati, esti sigura ca toate sunt urgente? Cu siguranta vei vedea ca mai sunt unele care pot astepta pana cand vei avea o zi mai libera.

Citeste si:  "Ti amo" – "Cele doua cuvinte" in italiana

Nu lua totul asupra ta

Oricat de multe ai sti sa faci, nu trebuie neaparat sa le faci pe toate. Invata sa delegi acele responsabilitati care nu iti revin. De exemplu, nu este nevoie sa faci tu insati cele 100 de copii ale unei scrisori. In multe companii exista cineva angajat special pentru asemenea activitati. Nu te teme sa dai sarcinii altora!

Stabileste-ti limite de timp

Sa citesti si sa raspunzi unor e-mail-uri poate sa-ti ia o zi intreaga, daca nu iti controlezi timpul. Ca sa nu se intample asta, stabileste-ti o limita de timp in care sa termini fecare activitate. Stabileste 30 de minute pentru e-mail-uri, o ora pentru redactarea unui raport, etc. Astfel vei avea o motivatie ca sa te grabesti.

Citeste si:  Primul festival de tango argentinian din Romania

Organizeaza-te

Uneori pierdem timpul pentru ca nu stim sa ne organizam biroul sau fisierele din calculator. Daca pierzi o jumatate de ora cautand un dosar de care ai neaparata nevoie, nu te mira ca, la sfarsitul zilei, n-ai reusit sa termini nici un sfert din ce ti-ai propus. Gaseste o modalitate de a-ti organiza obiectele importante.

Nu pierde timpul asteptand

Sunt multe situatii in care avem de asteptat si, pe parcursul unei zile, minutele pierdute astfel se aduna. Cand stii ca urmeaza o astfel de situatie, pregateste-ti ceva ce poti face in timpul respectiv. De exemplu, ia-ti la tine un raport pe care sa-l citesti cand iti astepti programarea la medic sau un articol pe care sa-l citesti in trafic.


Un comentariu
  1. SIGURANTA SI INDEPENDENTA FINANCIARA IN VIATA TA,

    FOLOSIND EDUCATIA FINANCIARA DE LA ROBERT T. KIYOSAKI

    Toata lumea vorbeste astazi despre criza economica si financiara. Criza a ajuns si la noi.
    Robert T. Kiyosaki spune insa ca aceasta criza este una, in primul rand, de educatie si de informare.
    Si vine cu o SOLUTIE DOVEDITA:

    INTEGRALA ROBERT T. KIYOSAKI IN ROMANIA!
    13 CARTI SI 3 CD-URI AUDIO DE EXCEPTIE!
    Detalii pe: http:i//ideileluiadi.wordpress.com/

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.