Masinile ecologice ale viitorului

Daca am vorbit despre telefoanele concept, este cazul sa vedem si cateva modele de masini concept. Ma bucur sa vad cat de ciudate sunt, pentru ca asa am senzatia ca tehnologia anilor 2000 seamana cat de cat cu ce ne imaginam acum 10-15 ani. Am fost putin dezamagita cand am realizat ca in anul 2000 nu avem farfurii zburatoare. Insa, pana la urma, ce conteaza cu adevarat este ca masina viitorului sa dauneze cat mai putin mediului. Si se pare ca variante ar fi destule. Ramane de vazut cat va dura pana cand aceste masinute simpatice si eco friendly vor aparea pe piata.

Giugiaro Vadho

Seamana putin cu Bat-mobilul si asta era si intentia, caci modelul este inspirat din industria aeronautica si trebuie sa fie o combinatie intre un avion cu reactie si o masina. In ce priveste design-ul, evident. Experienta soferului seamana oarecum cu cea a pilotului de avion. S-a folosit tehnologia drive-by-wire, adica sistemele mecanice si hidraulice traditionale au fost inlocuite cu unele electrice. Vadho foloseste un motor BMW V12, cu hidrogen.

Citeste si:  Imparatul Japoniei implineste 75 de ani

Toyota RiN

A fost gandita pentru a promova armonia cu natura si pentru a oferi un sentiment de caldura si confort soferului si pasagerilor. Masina are scaune ergonomice incalzite, un dispozitiv ce regleaza nivelul oxigenului, un umidificator si un sistem care monitorizeaza starea psihologica a soferului. Geamurile verzui protejeaza impotriva razelelor ultra violete, infrumusetand peisajele pe care le admira pasagerii. Design-ul a fost inspirat de yakusugi, un copac japonez vechi.

Toyota Hi-CT

Hi-CT a fost gandita ca un automobil urban cool, amuzant si usor de condus pe stradutele inguste. Motorul hibrid functioneaza cu o baterie care se poate incarca la priza si care este asezata undeva sub masina pentru a nu irosi din spatiu. In interior, exista dispozitive asemanatoare cu o priza care se pot folosi pentru alimentarea telefoanelor sau a altor obiecte electronice. In spate, este loc suficient pentru a transporta o bicicleta sau o placa de surf, iar la nevoie se poate adauga un portbagaj detasabil.

Citeste si:  Demi Moore la Bucuresti

Honda PUYO

Design-ul extrem de atragator al lui PUYO creeaza un sentiment de apropiere, chiar prietenie. Masina a fost gandita ca un animalut de casa care cere mangaieri si atentie. Caroseria este facuta dintr-un material foarte moale, asemanator unui gel care nu numai ca sporeste siguranta pasagerilor, dar arata si foarte bine, ca o piele care acopera intreaga masina, inclusiv farurile ce stralucesc undeva sub caroserie. Functioneaza pe celule de combustibil.

Mitsubishi i MIEV Sport

Fiecare roata din fata este pusa in miscare de un motor integrat, in timp ce rotile din spate impart acelasi motor. Cele trei motoare functioneaza cu o baterie Li-Ion, precum cea a telefoanelor. Bateria nu ajunge decat pentru 200 de km, dar masina mai poate folosi energia solara captata de panourile de deasupra si energia eoliana captata de o morisca aflata in partea din fata. Daca nu e soare si nu bate vantul, geamurile pot sa absoarba caldura emanata de corpurile pasagerilor.

Citeste si:  4 pasi in organizarea nuntii

MHV4

Aceasta masinuta simpatica nu apartine vreunui mare producator de automobile. Ea a fost construita de Universitatea Mingdao din Taiwan, ai carei cercetatori au reusit sa o faca sa functioneze cu… apa. Motorul extrage hidrogenul din apa si poate functiona pana la 40 km, folosind continutul unui rezervor. Nu este foarte mult, dar inca se studiaza problema. Oricum, este o inventie care va revolutiona industria automobilelor si ii va innebuni pe soferii dornici de economii.

Aptera

Are cu siguranta cel mai futuristic look. Desi nu are decat trei roti, poate atinge 150 km/h. Motorul este un hibrid, care functioneaza, atat cu benzina cat si cu baterii. Nu trebuie decat sa pui bateria la incarcat cateva ore pe timpul noptii si poti merge pana 190 km.
Fata de celelalte modele, Aptera a depasit deja faza de concept. Se poate rezerva una platind un avans de 500 de dolari.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.