Momente lipsite de stres

Please select a featured image for your post

Despre stres se vorbeste atat de mult incat a devenit un fel de mit urban, toata lumea vorbeste despre asta, toti suntem stresati, insa prea putini stim ce sa facem pentru a scapa de stres. Momentele lipsite de stres sunt destul de greu de obtinut mai ales atunci cand pe langa simptomele fizice, tensiune acumulata la nivelul umerilor si a gatului apare si nelinistea sufleteasca. Stresul este un dusman al zilelor noastre de care foarte greu ne putem ascunde si caruia foarte greu reusim sa-i ripostam. Momentele lipsite de stres se pot obtine folosind cateva strategii, nu spectaculoase ci banale dar eficiente. Redirectioneaza energia negativa. De ce sa ai gatul incordat si umerii tensionati, cand ai putea foarte bine sa redirectionezi energia negativa acumulata la nivelul acestora asupra unui obiect. Asta nu inseamna sa spargi bibelouri si sa zdrobesti capete, ci sa apelezi la mingi de cauciuc antistres, mingi de tenis sau flexoare.
De fiecare data cand simti energia negativa ca se acumuleaza, strange puternic obiectul si arunca asupra lui toata energia negativa. Intr-o situatie stresanta creierul pompeaza o cantitate mai mare de adrenalina in sange si pentru a-i face fata trebuie sa ne punem muschii in miscare. Daca pana acum obisnuiai sa strangi din dinti atunci cand erai nervos, intre timp tarifele dentistului s-au triplat, asa ca mai bine strangi o minge de cauciuc.
Citeste si:  Elementele zodiacului
Zboara gandule, zboara! Ce-a mai simpla cale de a scapa dintr-o situatie tensionata este sa inchidem ochii si sa lasam gandurile sa cutreiere meleaguri numai de ele stiute. Este pur si simplu un exercitiu de imaginatie care te ajuta sa te concentrezi pe o imagine sau un sunet placut si sa iti distragi atentia de la factorii stresori. Daca esti la birou si ziua este foarte incarcata si stresul se acumuleaza peste masura, nu strica sa ai un CD cu muzica ambientala, cu sunetele din natura sau valurile marii pentru a te distanta de stresul ce te ameninta. Nu spune nimeni sa tragi chiulul de la munca insa poti linistita sa iti iei 10 minute doar pentru tine.
Citeste si:  Facultate & master - practica de vara
Exercitiile de imaginatie se pot corela foarte bine cu exercitiile de respiratie. Inainte de a-ti incepe drumetia imaginara, trage adanc aer in piept si expira-l incet. Un alt exercitiu foarte bun este sa tragi aer in piept, si sa-ti tii respiratia pana numeri la 10. Daca ai posibilitate, descheie gulerul si mansetele de la camasa si da-ti jos pantofii pentru a te simti cat mai libera. Secretul este sa inspiri adanc pe nas si sa expiri pe gura. Exercitiile de respiratie sunt la mare pret, fiind folosite cu succes in travaliu pentru a usura durerea. Pentru ca nu toti avem o secretara care sa ne maseze umerii si tamplele atunci cand suntem stresati, putem sa ne ajutam singuri facand o mini gimnastica de fiecare data cand suntem stresati. Lasati capul tare pe spate, fara a va forta, tineti-l acolo cateva secunde si apoi lasati barbia in piept. Faceti la fel si dintr-o parte in alta, pana cand simtiti ca se detensioneaza muschii gatului. Masajul tamplelor este de asemenea foarte eficient: masati inspre fata pana cand numarati la 10 si apoi schimbati sensul.
Citeste si:  Echilibrarea muncii
Si totusi, cele mai bune metode pentru a obtine momente lipsite de stres sunt cele care tin de felul in care traim zi de zi si evenimentele din viata noastra. Pentru a elimina stresul dinaintea unui eveniment important, cum ar fi un examen, o petrecere, o intalnire, fa-ti o lista cu toate detaliile pe care le-ai pus la punct. Astfel vei fi sigura ca totul merge struna si nu ai de ce sa ai emotii. Unele lucruri nu pot fi insa planificate, indiferent cat de mult ne-am dori. Degeaba stai stresata timp de un an intreg nestiind daca v-a ploua sau nu la nunta ta, cand vremea este un fenomen atat de imprevizibil si de necontrolat. Ia lucrurile mai usor si bucura-te de viata in fiecare minut.


Un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.