Organizarea sarcinilor de serviciu

Nu de putine ori ni s-a intamplat sa ne gasim in a doua parte a zilei de lucru sau chiar spre sfarsitul ei, cu un teanc impresionant de activitati de facut, care mai de care mai importante, mai urgente, venite mai de sus si cu dead-line-uri ce sfideaza temporalitatea. Dar nebunia de care te lovesti in fiecare zi la birou poate fi usor imblanzita, chiar pacalita as putea spune, in asa fel incat sa iti indeplinesti sarcinile la timp si eficient.

Spune tare : NU sunt perfecta! Nu interpreta insa acest gest ca pe un gest prin care iti cobori exigentele si asteptarile la un nivel inferior si automat mai bland. Nu! Poti rupe importante bariere psihice admitind ca exista lucruri pe care nu le faci nu pentru ca nu poti, ci pentru ca nu vrei sa le faci. Si nu vrei sa le faci pentru ca unele lucruri in unele contexte sunt de-a dreptul inutile. De exemplu, nu te ajuta cu nimic sa faci inventarul de creioane cand tu trebuie sa faci o situatie electronica. O persoana perfecta ar face si inventarul de creioane, pentru ca s-ar gandi ca va avea alta data nevoie de el. Dar tu nu esti perfecta, asa incat te vei ocupa doar de aspectele care sunt in direct raport cu scopul final.

Citeste si:  Spune-mi ce zodie esti ca sa-ti spun ce postezi pe Facebook

Tine agenda cu sfintenie. Agenda ne salveaza din atat de multe situatii incat ma intreb cateodata cum se descurca alti oameni fara. Noteaza-ti toate evenimentele din ziua respectiva, fie ca este legata de activitatea in curs, fie ca nu: aniversari de care afli intamplator, targuri si expozitii, predari de proiecte, evenimente din domeniul tau de activitate. La sfarsitul anului, cand schimbi agenda, copiaza toate informatiile care inca ti se par cat de cat relevante, pe noua agenda. Vei obtine o baza de date importanta si vei fi cu un pas inaintea tuturor. Agenda te va ajuta de asemenea sa tii cont si de programul celor cu care lucrezi, in asa fel incat, daca este cazul, sa iti planifici activitatile in functie de ei.

Citeste si:  Dave Gahan (Depeche Mode) s-a intors pe scena, dupa recenta operatie de cancer

Organizare = ordine. A fi o persoana ordonata este o obisnuinta care se formeaza in timpul copilariei. Unora dintre noi ordinea ne este fireasca, altora dintre noi nu. Pentru o organizare impecabila e nevoie de o ordine impecabila. Ne referim atat la ordinea fizica pe birou, in incaperea de lucru in general, cat mai ales ordine in instrumentele propriu-zise de lucru: dosare, folderele din calculator, arhiva, etc. Gaseste periodic momente mai putin aglomerate si arunca materialele fizice sau virtuale de care nu mai ai nevoie si imagineaza modalitati cat mai simple de organizare a lor pe dosare, foldere, sertare, etc.

Implica-te, dar analizeaza intai. De obicei, mare parte din vina pentru programul infernal pe care il ai, o poarta sarcinile care vin din toate partile, de la colegi, sefi care gasesc potrivit sa-ti arunce tie una sau alta din activitati. Implicarea este o politica personala foarte buna pentru ca te ajuta sa capeti experienta in timp, experienta ce te evidentiaza ca subaltern si coleg saritor si voluntar. Dar inainte de a prelua o activitate, fa o analiza a resurselor personale (timp, cunostinte, bani) care-ti vor fi necesare ducerii ei la capat si incearca sa intuiesti rentabilitatea unei astfel de implicari. E un studiu de fezabilitate in miniatura care te va ajuta sa dai un raspuns ferm solicitarilor in plus.

Citeste si:  Blake, innebunit de gelozie

Informeaza-te! Foloseste informatia care in ziua de azi este pe toate drumurile si gratis. Ma refer la informatia care te bombardeaza zilnic pe mail, reviste ale presei, prieteni, telefon mobil, etc. Invata sa salvezi timp si sa citesti in diagonala si ce nu te intereseaza in mod special. Aboneaza-te la newslettere, la agentii specializate de presa, opteaza pentru informatii din domeniu tau, dar nu ignora sub nici o forma informatiile din domenii inrudite. Fa conotatii cu viata ta profesionala si chiar personala, adapteaza informatia primita si foloseste-o pentru a obtine rezultate mai bune si mai rapide. Retine in plus: cu cat obtii mai devreme informatia cu atat mai repede vei putea sa actionezi in consecinta si iti vei putea organiza mai bine programul.


2 Comentarii
  1. nu stiu sincer ce m-as face fara agenda mea electronica; toata viata mea depinde de ea
    (nu doar partea profesionala). oops … workaholics annonymous; va rog spuneti-mi ca mai sunt oameni in sau in afara advertising-ului care depind de organizare perfecta 🙂

  2. mai sunt. eu sunt un control freak de exemplu si nu suport sa apara chestiuni imprevizibile asa ca incerc sa organizez totul pana in cele mai mici amanunte si luind in calcul tot ceea ce cred eu ca ar putea interveni sa-mi dea planurile peste cap. deci… dependenta de agenda..

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.