Reguli de conduita pentru noi, Doamnele, la birou

Oricat de mult ne-ar displacea sa fim privite in mod diferit de barbati in mediul profesional sau sa avem reguli speciale, chiar si nescrise, pe care sa le folosim la locul de munca, realitatea este ca aceste lucruri se intampla. Pentru cele dintre noi care abia fac primii pasi in cariera ar putea parea desueta o asemenea tema. Pentru cele dintre noi care ne-am confruntat cu unele dificultati in ‘cusca leilor’ este un subiect realist si mult discutabil. Majoritatea aspectelor tin de bagajul personal pe care il aducem de acasa, de obiceiurile fiecareia dintre noi, de obisnuinta anumitor gesturi nu tocmai potrivite, de reactii si atitudini personale referitoare la ceilalti si la felul lor diferit de a fi.

Vorbitul la telefon este un aspect de care ne lovim in fiecare zi. Nu cred ca vi s-a intamplat doar o data sa fiti deranjate de un coleg/a care vorbeste foarte tare la telefon, foarte mult si, in plus, careia ii cunoasteti in detaliu viata personala pentru ca insista sa si-o povesteasca in fiecare zi cu prietenii la telefon, de fata cu voi. Telefonul este un ajutor pentru sarcinile de serviciu. Inlesneste comunicarea interna a organizatiei. Cel putin asta e scopul lui intre orele 9 si 17. Desigur ca nimeni nu este absurd sa va limiteze strict la discutiile de serviciu in timpul orelor de serviciu, dar retineti ca problemele personale se dicuta in privat – pe hol, afara, in locuri in care nu ii agresati pe ceilalti si in care nu va expuneti fara discernamant.

Citeste si:  Horoscopul saptamanii 27 octombrie - 2 noiembrie

Mancatul poate fi de asemenea un aspect demn de discutat. Majoritatea companiilor ofera angajatilor sali special amenajate pentru servit masa. Folositi-le! Renuntati la mancatul in fata calculatorului. Ii agresati si pe altii (vizual, olfactiv) si va agresati si pe voi prin mentinerea aceleiasi pozitii fizice chiar si in timpul mesei. Multe companii ofera de asemenea posibilitatea de a servi masa prin servicii de catering oferite de furnizori. Oricare ar fi situatia, folositi pauza de masa si pentru a socializa cu colegii, a schimba aerul. Detensionarea prin discutii in afara aspectelor legate de munca va poate oferi un mai bun randament si va va scadea cu siguranta din oboseala de la sfarsitul zilei.

Citeste si:  Dan Puric lanseaza “CINE SUNTEM”

Mersul la toaleta si probleme speciale, specific feminine sunt un subiect delicat, dar extrem de serios, asa cum sunt sigura ca stiti. Nu cred ca nu vi s-a intamplat sa intrati in toaleta doamnelor si sa aveti o imagine extrem de plastica a perioadei din luna in care se afla colega voastra X sau Y. Mi s-a intamplat de cateva ori sa aud ca, in general, toaletele barbatilor sunt mai curate decat ale femeilor. Neavind termen de comparatie, ma limitez la experientele mele care cred ca sunt suficiente. Sunt suficiente sa spun: Doamnelor, nu conteaza daca la dumnevoastra acasa procedati intr-un fel sau altul cu privire la igiena toaletei. In mediul profesional reguli stricte se impun. Regulile acestea, norocul nostru, sunt sustinute si de tehnologia moderna, de utilitatile necesare ale toaletei. Conformati-va!

Citeste si:  Trenul de Noapte canta in premiera piese de pe noul album, la Festivalul Peninsula

Vestimentatia potrivita pentru birou cred ca va ramane un subiect de dezbatere pentru multi ani. Si asta pentru ca singura regula aplicabila este regula binului simt, decentei, iar aceste aspecte sunt ele insele discutabile, subiective. Dar poate reusim impreuna sa facem lumina. Impartiti-va hainele in haine de birou, haine pentru restul activitatilor si haine pretabile si intr-o parte si in cealalta. Nu faceti exceptii odata ce ati incadrat o anumita piesa de imbracaminte intr-o categorie sau alta. Nu purtati fuste excesiv de scurte la birou, nu purtati cizme peste genunchi, blugi mulati, machiaj strident, bluze taiate si decoltate adanc. La birou fiti normale, oricat de plictisitor ar parea. E destul de rau ca trebuie sa ne demonstram inteligenta in fata barbatilor, nu avem nevoie sa ne punem singure piedici printr-o eticheta nepotrivita ce ne-ar putea fi atribuita.


5 Comentarii
  1. controversa hainelor pentru borou va ramane mereu actuala. nu cred ca trebuie sa fim toate cenusii si imbracate in acelasi costum negru. nu strica un cercel, o esarfa mai deosebite. doar pentru ca suntem la servici nu trebuie sa ne ascundem personalitatea

  2. sunt de acord cu ce este scris in articol, dar cu o mentiune – depinde foarte mult unde lucrezi.

    nu te imbraci la fel daca lucrezi intr-o mare corporatie cum te-ai imbraca daca ai lucra, sa zicem, ca reporter. tinutele office au si ele farmecul lor si pot fi accesorizate, insa totul depinde de mediul de lucru si de restrictiile care se impun.

    eu cred ca cea mai sigura metoda este sa vezi cum se imbraca seful/sefa, sa te uiti apoi la tinuta colegilor si sa incerci sa adopti o varianta intermediara. asta daca nu cumva sunt restrictii explicite de vestimentatie care ti-au fost aduse la cunostinta de conducere inca de la angajare.

  3. @bambina – cum adica intermediara? de ce nu poti adopta ori tinuta sefului ori tinuta colegilor? sau esti dintre aceea care considera ca trebuie sa ai grja sa nu fii mai cu mot decat seful?

  4. evident ca nu e cazul sa fii mai cu mot ca seful! mai ales daca e femeie. trebuie sa fii naiva sa ai impresia ca daca defilezi ca o diva superba prin fata unei sefe n-o vei enerva. chit ca e profesionista si se preface ca asa ceva nu o afecteaza, in sinea ei o macina. de ce sa cream astfel de probleme? doar nu suntem la parada modei la birou, iar seful, cat timp e sef, are dreptul sa se creada mai cu mot si tu sa ii canti in struna.

  5. usi trantite, dosare de la alte birouri pe biroul meu, pixuri nu gasesti niciodata, pranzuri la ore diferite zilnic (unde pe tot biroul respectivei persoane sunt doar cutii de mancare), covorbiri telefonice cu tipete catre \\\”persoana iubita\\\”, alergat prin birou, telefoanele lasate pe birou sa sune in timp ce este plecata la lungi pauze de tigara sau alte motive, innainte de a iesi din birou lasa aceiasi melodie sa se repete la volum mediu, suficient cat sa-l auda toti din birou si lista continua… sa-mi dau demisia? sau sa fac un referat catre sef? mentionez ca in fata sefului coportamentul este cat mai exemplar si pupincurist… (am vorbit doar de o singura persoana).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.