Separa viata personala de cea profesionala

Pentru femei in mod special devine din ce in ce mai dificil sa faca fata stresului de la serviciu, sa reuseasca sa-si indeplineasca sarcinile cat se poate de bine, sa petreaca mai bine de jumatate de zi la birou, iar acasa, seara, sa fie mamele, sotiile/iubitele perfecte, bine-dispuse, calde si iubitoare. Aceasta este nota generala a societatii noastre. Culmea este ca majoritatea dintre femeile romance reusesc aceste performante uimitoare, dar renunta de cele mai multe ori la a se ocupa de ele insele. Haideti sa vedem cum putem sa fim femei avind cariere de succes in domenii solicitante, concurentiale, partenere de viata placute pentru barbatii nostri, dar sa ne si pastram respectul de sine, activitatile care ne fac NOUA placere, prietenele, viata sociala. Culmea este ca romancele par sa isi faca timp pentru toate datoriile fata de angajator si fata de familie, dar renunta, voluntar sau nu, chiar la activitatile cele mai usoare si care le fac cea mai mare placere. Daca am face un top, femeile romance de varsta medie par a da cel mai mare randament si a-si ocupa cea mai mare parte din timp cu indeplinirea sarcinilor de serviciu, apoi, in limita timpului ramas, vin in ordine grija fata de copii, gatitul, curatenia, casa in general. Pe ultimele locuri, la mare distanta gasim ‘activitatile de lux’ – distractie, plimbari, iesiri in oras, intalniri cu prieteni, etc. si activitatile de auto-intretinere si confort – saloane de infrumusetare, sali de gimnastica, etc.

Citeste si:  Dezvoltare aptitudini de leadership

1. Eficientizeaza-ti munca la birou. Lucreaza in asa fel incat sa nu ai prea multi timpi morti si in asa fel incat sa reusesti sa iti termini indatoririle in timp util, pentru a-ti mai ramane suficienta parte din zi si pentru activitati personale.

2. Nu face ore suplimentare fara numar si fara discernamant. Nimeni nu ajunge dependent de munca peste noapte. Totul se petrece treptat. Mai intai petrecem cateva zeci de minute pentru a finaliza un proiect inceput, apoi o ora, apoi doua, apoi luam si cina la calculator, totul pentru o cauza buna: cariera noastra. Dar pierderile, pe langa castig, sunt mult mai mari.

Citeste si:  Asigurarea Casco cu fransiza

3. Planifica! Hotaraste-te ce vrei, cand vrei! Asigura-te ca agenda ta cuprinde in mod echilibrat activitati de serviciu, de casa si familie, dar si de distractie (nu numai in week-end), de relaxare, de intretinere si confort.

4. Alege activitati si alimentatie care sa iti aduca un surplus de energie care sa te ajute sa faci fata tuturor planurilor, fie ele impuse sau alese. Fa pauze suficiente, in care sa te vitaminizezi, misca-te, relaxeaza-te. La sfarsitul zilei de munca vei gasi mai usor resurse pentru familie si viata personala daca nu vei fi complet epuizata si stresata.

5. Activitatea la sala de gimnasitica sau la salonul de infrumusetare sunt generatoare de energie, nu consumatoare. Da, ar putea parea la prima vedere o corvoada sa mergi o ora la sala sau la salon dupa o lunga zi de munca, dar energia pe care o genereaza activitatea fizica, relaxarea musculara, somnul odihnitor ce urmeaza firesc aceste activitati, nu se compara cu nimic.

Citeste si:  Franceza l-a vindecat pe Cioran de extremism - Nouvel Observateur

6. Cere ajutor si sustinere. Colegii, partenerul de viata, copiii, parintii, prietenii pot fi pentru noi toate adevarati piloni de sustinere. Nu este nevoie sa le facem noi pe toate, nu suntem Supermani sau, chiar daca suntem, nu este obligatoriu sa fim. Cei din jurul nostru trebuie responsabilizati si, daca anumite activitati ii implica si pe ei, trebuie sa le delegi si lor sarcini.

7. Prioritatile tale nu sunt moneda de schimb. Sunt obligatorii! Daca ajungi frecvent sa inlocuiesti aspecte ale vietii personale, evenimente importante ale familiei cu munca suplimentara la birou, este un semnal de alarma suficient incat sa reechilibrezi balanta. Nu este usor, garantez! Obisnuinta este o boala care se trateaza greu, insa, asa, ca ideal este sa nu ajungi sa iti ignori viata personala in favoarea celei profesionale, pe scurt, sa nu ajungi sa te ignori pe tine insati in mod constant.


5 Comentarii
  1. Dar nu inlocuiesti tu aspectele vietii personale cu cele profesionale. Pur si simplu nu ai ce face pentru ca viata profesionala te ia pe sus, te ameteste, te innebuneste si… sfarsesti iprin a o lua razna si a-ti reduce viata toata la … un nenorocit de job!!

  2. nenorocitul ala de job iti aduce bani buni, altfel n-ai fi atat de \”innebunita\” din cauza lui, nu? eu asa vad lucrurile. beneficiile sunt egale cu dezavantajele …

  3. Sunt foarte multe femei, la ora actuala, care renunta la o viata personala pentru a fi pe primul loc profesional…De aceea le apuca disperarea, in momentul in care se trezesc \”batrane\”, sa se marite si sa faca un copil…doi…Lucrurile din punctul meu de vedere se fac treptat intr-o oarecare cronologie…Daca iti asumi responsabilitatea unui copil…trebuie sa sti ca acea cariera in care ai investit ani…se continua acasa in preajma copilului…Dar DA trebuie sa fi foarte desteapta ca sa reusesti sa le faci pe toate…cariera…familie si nu in ultimul rand sa ai grija de tine! Eu cred ca e o combinatie ffff buna…evident daca te tzin nervii…daca nu…alegi!:)

  4. Eu observ ca multe femei din jurul meu gandesc in extreme: cariera sau copii/familie.
    Femeile axate pe cariera cred ca au ceva de demonstrat (cui, naiba stie!), le place sa creada ca-s cele mai destepte fiinte de pe suprafata pamantului, evident mult mai destepte decat barbatii, nu se incurca cu chestii d-astea \”lumesti\” gen copii, sot etc. Nu, nene, ele trebuie sa munceasca 16 ore pe zi la birou, sa ajunga mari directori financiari la cine stie ce corporatie, sa arate cat de minunate sunt si ce IQ mare au ele! De parca le-ar ridica cineva statuie!
    Celelalte femei, femeile tip \”copii\” cred ca statul in fundul copilului si al sotului este indatorirea suprema a femeii, majoritatea le dispretuiesc pe femeile tip \”cariera\”.
    Mie nu imi plac astfel de femei extremiste, imi plac cele echilibrate care acorda importanta normala atat carierei cat si familiei. A, sa nu uit! Da, imi plac femeile care pe langa asta, au grija de ele!;)

  5. nenorocitul de job iti aduce banii necesari (si suportul psihic atunci cand ai succes) pentru a-ti infrumuseta si implini viata personala. . mi se pare o naivitate sa consideram ca implinirea o ofera cariera. implinirea inseamna impletirea echilibrata a unei vieti profesionale cu viata personala. nu mergem la munca de dragul muncii – sa ne amintim ca mergem la munca pentru a avea banii necesari ca sa mancam, sa dormim, sa plecam la munte, sa putem fi langa cine ne este drag atunci cand dorim!!! Munca nu este un scop in sine ci un mijloc pentru a ne asigura libertatea (financiara) ca sa putem face orice avem chef. EU asa vad lucrurile!!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.