Sfaturi in nutritie

Please select a featured image for your post

Ar fi chiar culmea sa dam inca vina pe Sarbatorile de Iarna pentru kilogramele in plus de care „beneficiem”. Sarbatorile au trecut de ceva vreme si nu sarmalele de la Craciun ne fac durdulii, ci stilul de viata nesanatos pe care il avem in general. Desi ne-am dori sa inchidem ochii si sa rugam „Zana caloriilor” sa ne faca slabe peste noapte, trebuie sa fim realiste: kilogramele acumulate in luni de zile se dau jos in acelasi ritm, altfel riscati carente accentuate de vitamine si minerale, gastrite sau alte afectiuni ale tubului digestiv.

Fii realista! Primul sfat pentru o nutritie sanatoasa si o silueta de invidiat este sa fii cat de realista cu putinta. Nu iti impune targeturi spectaculoase de genul 5 kilograme pe saptamana, pentru ca nu e sanatos sa slabesti atat de brusc. Evita dietele „minune” care iti promit scaderi drastice in greutate, pentru ca la sfarsitul lor cu siguranta alaturi de kilogramele in minus, te alegi cu o gastrita de toata frumusetea. Alege intotdeauna diete moderate care iti permit sa slabesti pana la maxim 3 kilograme pe saptamana si asta in corelatie cu miscarea. Nu exista diete universal valabile si daca vecina de la parter a slabit 20 de kilograme folosind o dieta minune, nu fii sigura ca vei slabi si tu la fel. Fiecare organism reactioneaza diferit la aceeasi dieta, fiecare metabolism are ritmul lui, iar cu cat slabesti mai treptat cu atat sansele tale de a te ingrasa la loc imediat dupa terminarea dietei, sunt mai mici.Dieta nu tine doar o saptamana. Daca alegi o dieta anume, care tine un anumit numar de zile, nu inseamna ca din ziua imediat urmatoare poti manca 20 de hamburgeri pe zi fara sa te ingrasi la loc. Dupa fiecare dieta trebuie sa existe o perioada de stabilizare a greutatii, de mentinere, ideea este ca respecti dieta insa nu cu atat de multa strictete, adica mai poti manca si cateva patratele de ciocolata fara efecte dezastruoase asupra siluetei. Principiile dietelor ar trebui sa te ajute nu doar sa scapi de kilogramele in plus, ci sa iti ajute organismul sa se echilibreze, sa iti disciplineze stomacul astfel incat sa refuze sa manance in cantitati industriale si mai ales sa te disciplineze pe tine sa rationezi inainte de a infuleca o portie de cartofi prajiti. Nu uita… „a moment on the lips, forever on the hips”

Citeste si:  Horoscopul saptamanii 24-30 martie
Drumul e lung si anevoios. Cand incepi o dieta sa nu te astepti ca totul sa fie roz, ca o plimbare in parc. Asteapta-te la zile grele, in care simti ca nu mai poti de foame, asteapta-te la dureri de burta pentru ca efectiv organismul isi cere drepturile cu care l-ai obisnuit atat de mult timp, insa incearca sa te tii pe pozitii si sa nu renunti atat de usor. Pentru a-ti fi mai simplu sa faci fata foamei, impune-ti un program de mese pe care sa-l respecti cu strictete: micul dejun trebuie luat pana la ora 9, pranzul intre 13 si 15, iar cina nu mai tarziu de ora 19.

Citeste si:  Horoscopul lunii ianuarie 2013
Intre mic dejun si pranz si intre pranz si cina, iti poti permite gustari de genul iaurturilor degresate, fara fructe sau fructe proaspete, insa nu banane si struguri care sunt bogate in calorii si zaharuri. Uita de prajeli, mezeluri, dulciuri concentrate, sucuri acidulate si combinatii nefaste de genul cartofi cu paine, mese copioase cu aperitiv, supa, felul doi si desert. Incearca pe cat posibil sa disociezi mesele, astfel incat carnea sa o combini cu salata, iar cartofii pe care i-ai servi ca si garnitura, sa-i servesti ca si fel principal.

Citeste si:  Insulele Baleare: hai la soare!
Nu te panica daca inainte de ciclu te ingrasi 2-3 kilograme, acestea se datoreaza retentiei hidrice si se rezolva imediat dupa ce au trecut zilele respective.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.