Spoturile TV la produse alimentare contribuie la raspandirea obezitatii, arata un studiu american

Reclamele la produsele alimentare difuzate la televizor îi încurajează atât pe copii, cât şi pe adulţi, să consume zilnic mai multă mâncare, contribuind astfel la răspândirea obezităţii, arată un studiu recent realizat de o revistă de sănătate americană, citat de presa online din SUA.

Aceeaşi concluzie o are şi o cercetare a Universităţii Yale, potrivit căreia copiii între şapte şi 11 ani, care se uită la desene animate pe un post de televiziune ce difuzează reclame la produse alimentare, mânâncă cu 45% mai multe gustări decât cei care se uită la aceleaşi programe fără spoturi.

Citeste si:  PreÅŸedintele rus ÅŸi-a facut blog si cere cititorilor sa publice comentarii

Efectul produs de reclame, care se traduce în poftă de mâncare, îi afectează pe oameni chiar şi după o jumătate de oră de stat în faţa televizorului, susţin speciaştii americani.

Cel mai mult riscă să se îngraÅŸe, firesc, cei care se uită toată ziua la televizor. AceÅŸtia pot lua în greutate, în medie, 10 kilograme pe an, se mai arată în studiul celor de la Yale. Coordonatoarea acestei cercetări, Jennifer Harris, spune că reclamele la produse alimentare declanÅŸază automat pofta de mâncare, astfel că spoturile contribuie în mod semnificativ la răspândirea obezităţii. „Eliminarea reclamelor la produsele alimentare nesănătoase, care se adresează copiilor, este mai mult decât o necesitate”, a subliniat Harris.

Citeste si:  Sfaturi pentru tinerii absolventi

ÃŽn România, companiile Coca-Cola, Star Foods, Nestle, Burger King, Ferrero, General Milks, Mars, Kraft ÅŸi Unilever au anunÅ£at, în decembrie 2008, că nu vor mai face publicitate pentru copiii sub 12 ani la produsele alimentare nesănătoase, după ce au semnat „Codul etic pentru publicitate adresată copiilor”. De asemenea, aceste companii nu vor mai face campanii de promovare a produselor de tip fast-food în ÅŸcolile primare.

Citeste si:  Targul iconarilor si al mesterilor cruceri

„Acesta este un exemplu al modului în care industria poate sprijini promovarea unei diete echilibrate ÅŸi a unui stil de viaţă sănătos. Industria alimentară din România ÅŸi-a asumat rolul de coordonator la nivel european al luptei împotriva obezităţii”, spune reprezentantul World Federation of Advertisers (FederaÅ£ia Mondială a Publicitarilor), Will Gilroy.

În acelaşi context, în Marea Britanie, numărul reclamelor TV la produsele alimentare de tip junk food (aşa-numita mâncare nesănătoasă) a scăzut cu 34% în 2008, ca urmare a reglementărilor ce au ca scop combaterea obezităţii, în special în rândul copiilor.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.