Stres la locul de munca ?

Sunt sigura ca ati intampinat de nenumarate ori la locul vostru de munca situatii conflictuale, certuri cu sefii sau colegii, discutii aprinse ce depasesc uneori limitele profesionalismului si care, chiar incheiate la un moment dat, lasa loc tensiunilor intre partile implicate.

Imi povestea zilele trecute o candidata la un post de director financiar despre discutiile tensionate pe care le are in fiecare zi cu directorul general, tot femeie, discutii care pleaca de la situatii de serviciu, punctuale, dar care deviaza grav si tensionant pe termen lung, spre lovituri personale sub centura.

Doamna director financiar se plangea in timpul interviului pe care l-a sustinut cu mine de grave abuzuri psihice pe care le suporta din partea superioarei ei, abuzuri care o determina sa isi caute un alt loc de munca. Aceasta relatie conflictuala si tensionata cantareste mai mult decat salariul substantial pe care il primeste, statutul important pe care il are in cadrul companiei sau relatia excelenta cu subalternii, colegii si colaboratorii, care au sesizat la randul lor situatia creata.

Citeste si:  Vorba multa...ne tine mintea treaza

Ma gandeam, plecand de la acest caz, la fiecare dintre noi care a avut la un moment dat conflicte deschise cu persoane la locul de munca. Trebuie sa admit ca sunt extrem de neplacute si nedorite, dar, in acelasi timp, extrem de greu de evitat. Cauzele sunt de cele mai multe ori diferentele care exista intre oameni, punctele de vedere diferite care creaza orgolii ce depasesc de multe ori ratiunea si bunul simt al fiecaruia dintre noi.

In cazul in care sunteti sau v-ati aflat la un moment dat intr-o astfel de relatie conflictuala la serviciu, am pentru voi cateva sfaturi pe care le veti gasi extrem de naturale si firesti si pe care, odata insusite, le veti aplica in orice situatie, oricat de particulara.

Citeste si:  Antreprenorul criminal si filosof

In primul rand, indiferent ca sunteti nou-angajate sau veterane in companie, incercati sa aveti relatii deschise cu toti colegii vostri de birou in mod egal. Cu totii ne formam idei preconcepute legate de aspecte cum ar fi statutul pe care un coleg sau altul il are in firma, pozitia ierarhica sau chiar felul in care arata. Dar acestea sunt chestiuni subiective, de cele mai multe ori nu definesc persoana in ansamblul ei. Puteti fi mereu surprinse de atitudinea prietenoasa si corecta a unei persoane despre care va formaserati o parere preconceputa gresita. Ramaneti deschise fata de colegii vostri si asteptati-va la reciprocitate.

In al doilea rand, cautati, pe cat posibil, sa va indepliniti sarcinile de serviciu cat mai prompt si mai corect. Astfel, nu veti da motive sa fiti criticate in nici un fel de sefi sau de colegi. In plus, faptul ca va indepliniti sarcinile de serviciu la timp si impecabil va va tine ocupata tot timpul. Veti avea prea putin timp pentru a fi implicata in conflictele inerente dintre colegii vostri.

Citeste si:  Horoscopul saptamanii 30 iunie - 5 iulie

Ca o completare la conduita potrivita pe care trebuie sa o avem la serviciu pentru a evita situatiile cauzatoare de stres, mai trebuie mentionat faptul ca o atmosfera calma si prietenoasa se mentine cu ajutorul fiecaruia dintre noi. Aveti in vedere faptul ca nimeni nu este fundamental rau, nimeni nu vrea sa provoace neplacere in mod intentionat sau fara motive. Cautati motivele din spatele atitudinii pe care ceilalti o au fata de voi si actionati in consecinta.


8 Comentarii
  1. Ba chiar exista oameni fundamental rai, Cristina, care traiesc pentru a descoase pe toata lumea si pentru a crea conflicte doar ca sa se simta wimportanti mediindu-le apoi. Poti fi cat vrei de calma sau de muncitoare, daca ai nimerit unul dintre astia in colectivul de la job si daca te-a luat in vizor este degeaba.

  2. Teza ta, Cora: exista oameni fundamental rai, care traiesc pentru a descoase pe toata lumea si pentru a crea conflicte doar ca sa se simta importanti mediindu-le apoi.

    Teza mea: nu exista oameni fundamental rai. Exista oameni ce actioneaza circumstantial cu rautate. Circumstantele acestea sunt insa dictate din minim doua directii: a ta si a celui ce actioneaza circumstantial cu rautate. Asta inseamna ca nu sunt fundamental rai, ci ca ceva i-a facut sa se poarte in felul in care se poarta. Este alegerea noastra daca vrem sa ne incalzim cu scuza ca oamenii sunt rai cu noi si noi nu avem ce sa facem in sensul asta.

  3. oricat de rational si de diplomat ai fi, uneori chiar numai poti , ptr ca fiecare are limitele sale ….. ideea e ca la noi a fi manager inseamna a fi \”dictactor\” deci mai e de muncit mult la nivel managerial………….

  4. tot la noi manager mai inseamna uneori a fi \”laissez-faire\” ceea ce iar strica echipa. managerul trebuie sa se implice astfel incat in echipa sa nu apara conflicte de niciun fel. a, si mai sunt si managerii aceia care asmut subordonatii unii asupra altora considerind – gresit – ca invidia si mancatoria=stimularea competitivitatii

  5. Lucia, parerea mi-am sustinut-o cand am scris articolul de fata si cand am contra-comentat teza Corei.
    Intamplator, aproape o saptamana mai tarziu, am citit un articol interesant care mi s-a parut aproape de ideea mea. Nu l-am folosit ca argument, nici macar ca o extensie, doar ca o \”nota suplimentara\”. Daca iti place si tie cum mi-a placut mie, ma bucur, daca nu, ignora-l, e doar o nota suplimentara. 🙂
    Dar, de curiozitate, ce ai cu \”individul asta\” a.k.a. Dragos Bucurenci?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.