fbpx

Tata Nano, cea mai ieftina masina din lume

Cea mai asteptata masina a anului 2008 nu va fi lansata nici de BMV, nici de Mercedes, sau alte mari companii auto germane, franceze sau italiene. Cel mai asteptat autoturism al anului apartine unei cvasi-necunoscute companii din India. In plus, automobilul pe care Tata Motors il va lansa pe piata anul acesta nu este nici pe departe unul luxos si puternic. Tata Nano, caci astfel se numeste modelul, va costa numai 2500 de dolari.

Astfel o masina indiana isi va castiga locul in istorie alaturi de Ford T, Volkswagen Beetle si BMC Mini, alte masini care au reusit, datorita pretului mic, sa ajunga in garajele a milioane de persoane din intreaga lume. Diferenta dintre Tata Nano si cele trei modele este ca Nano va fi de departe cea mai iefina masina produsa vreodata.

Citeste si:  V 4 Vintage - expozitie cu vanzare

Ideea ii apartine indianului Ratan N. Tata, presedintele Tata Motors. Vazand pe strazile Indiei familii care se inghesuiau pe un scuter sau o bicicleta, el s-a intrebat daca ar putea construi un mijloc de transport sigur, incapator, potrivit pentru toate conditiile meteo si pe care sa si-l permita aproape toate familiile din India si din lume. Timp de patru ani, inginerii si designer-ii de la Tata Motors au dat tot ce au avut mai bun pentru ca visul lui Ratan Tata si al multor indieni sa devina realitate. Rezultatul a fost un automobil de dimensiuni reduse, dar destul de incapator pentru o familie, care indeplineste normele de siguranta si de protectie a mediului si consuma foarte putin.

Citeste si:  Imparatul Japoniei implineste 75 de ani

Un prototip a fost deja expus la un targ auto din New Delphi si cei prezenti s-au putut convinge ca masinuta nu arata deloc rau. Nano este un hatchback in cinci usi si este mai spatioasa decat s-ar fi crezut, putand transporta fara probleme patru persoane. La trei metri lungime si un metru si jumatate latime, Nano poate fi manevrata destul de usor, chiar si fara a fi dotata cu servodirectie. Desi a fost creata pentru a parcurge strazile aglomerate, poate face fata si zonelor rurale cu teren usor accidentat.

Motorul de 624 centimetri cubi dezvolta 33 de cai putere si este cuplat la o cutie de viteze manuala, in patru trepte. Si totusi, Nano nu consuma decat 4 litri de benzina la 100 de kilometri. Masina a facut fata cu brio testelor de siguranta si respecta normele de poluare Euro 4, emisiile fiind mai mici decat cele ale unui scuter.

Citeste si:  De la artizanal la digital Muzeul National al Taranului Roman sarbatoreste 23 de ani de la refondare prin lansarea unei aplicatii de mobil

Pretul de 2500 de dolari, corespunde, evident, unui Nano cu dotari standard, insa cine isi permite poate achizitiona varianta Deluxe dotata cu aer conditionat si CD player.

Incepand cu a doua jumatate a anului 2008, Tata Nano se va vinde numai in India, urmand ca, din 2011 sa ajunga si in Europa. Insa in acelasi an, se pare ca se va lansa si modelul ULC (Ultra-Low-Cost) produs de Renault in colaborare cu o alta companie indiana, Bajaj, al doilea producator de masini al Indiei, dupa Tata Motors.

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.