Week-end cu mama

Please select a featured image for your post

Stere Gulea se lasase asteptat destul de multa vreme in peisajul filumui romanesc. De fapt, ultimul film regizat de el a fost lansat undeva pe la mijlocul anilor ‘90, ceea ce insemna pentru multi ca maestrul isi astepta muza.

Si se pare ca in cele din urma ea a si venit. Ce mai noua productie cinematografica de pe la noi e lung-metrajul Week-end cu mama, un film care se vrea a fi nu numai o cronica a unor evenimente ancorate in realitatea erei in care traim ci si un fel de opera de arta. Cel putin asta sustine regizorul.

Una peste alta insa, filmul lasa mult de dorit, de la scenariu in sine, la montaj si editare, pana la promovare si evident casting. Povestea e tipic romaneasca. Luiza (interpretata destul de frumos de Medeea Marinescu), e o femeie care in urma cu 15 ani a parasit Romania si o data cu ea si pe fiica de 3 ani. Intre timp, copilul a crescut si a devenit un adolescent-problema care se confrunta de zor cu dependenta de droguri, probleme de identitate si orice alteceva si-ar mai putea imagina cineva ca se poate intampla unei astfel de tinere. Protagonista asadar e Cristina (jucata de telenovelista Adela Popescu, surprinzator de naturala in unele ipostaze), care are la dispozitie un week-end pentru a-si reface cumva legatura pierduta sau chiar inexistenta cu mama ei. Printre alte nume prezente in pelicla, ii regasim pe Razvan Vasilescu, in rolul englezului apparent charismatic care de fapt se ocupa cu traficul de copii, Florin Zamfirescu, in rolul de tata care si-a abandonat fiica, si chiar Gheorghe Dinica, in rol de bunic. Problema e ca filmul, asa cum a fost el creat, nu lasa nici pe departe impresia buna pe care un rezumat ar putea sa o aniticipeze. Dimpotriva, mai toti actorii par ei isi rupti dintr-o telenovela ieftina (unii dintre ei chiar nu au facut si altceva la viata lor) astfel incat impresia de verosimilitate e sublima, dar lipseste cu desavarsire.

Citeste si:  Stii sa comunici-stii sa seduci
A se intelge asadar, ca Week-end cu mama e doar un film care poate fi vazut pentru a sti cum arata, nu si pentru a-l lua de bun. De la replici stupide, la prea mult fum de tigara si la cateva injuraturi care chiar nu au de a face cu lumea reala, filmul se vrea a fi o imagine a ceea ce inseamna lumea dependentilor de droguri si interlopilor. In loc sa obtina asta insa, Stere Gulea a reusit sa faca doar un ciudat joc de marionete, in care punctual culminat nici macar nu e marcat cum ar fi trebuit iar actiunea in sine se pierde in detalii insignifiante.

Citeste si:  Presupusul fiu secret al lui Michael Jackson cere un test ADN, pentru stabilirea paternitatii
Multi ar spune ca poate scenariul e de vina, apartinand dramaturgului Vera Ion. Totusi, poate ca o abordare usor mai acorata in real ar fi salvat filmul. Una peste alta, el pare a fi doar inca unul din acele multe filme romanesti in care se spun multe insa prea putine sunt lucrurile de substanta.

Citeste si:  Horoscopul saptamanii 18-24 februarie

5 Comentarii
  1. am vazut filmul de 2 ori.
    prima data m`am speriat putin la unele scene: cand adela popescu drogata era in locul unde bunica sa era inmormantata; cand incepuse sa`i pulseze sangele foarte tare si a zis ea ca a ramas fara tzigari si la sfarsit .. unul neasteptat cand mama sa se duce si o „viziteaza” la morga :|. [cine a vazut filmul stie]
    mi se pare un film semnificativ in zilele noastre. am vazut filme de o mie de ori mai bune. nici acesta nu e rau. eu eram curioasa de acest film pentru ca joak adela popescu si eu sunt fan adela :D. insa .. merita sa va uitati. nu e o pierdere de timp. mie mi`a placut cat de cat .. si am ramas placut impresionata de felul in care a jucat adela si de film in general. vreau sa recunosc k prima data m`a lasat putin cu buza umflata k sa zic asa ;)). oriqm. uitati`va .. totusi poate mai invatati cate ceva 😀

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.