Arta si stiinta managementului

Ce este managementul? Ce fac managerii? Cum sa faci fata?
Acestea sunt intrebari standard pe care majoritatea dintre noi in profesiunea managementului ni le-am pus mai mult decat o data. Si intrebari pe care le-am pus o data in cariera noastra. Iata, prin urmare, aceasta este o abordare normala a managementului.
Arta si stiinta
Managementul este atat o arta, cat si o stiinta. Este o arta de a face oamenii mai eficient decat ar fi in mod normal fara tine. Stiinta consta in modalitatea in care o faci. Iata patru stalpi de baza, principali: planifica, organizeaza, directioneaza si monitorizeaza.
Fa-i mai eficienti
Patru muncitori pot face 6 unitati intr-un schimb de opt ore fara un manager. Daca te angajez pe tine sa ii conduci si inca fac 6 unitati pe zi, care este beneficiul afacerii mele ca te-am angajat pe tine? Pe de alta parte, daca acum fac 8 unitati pe zi, tu, ca si manager, ai valoare.
Aceeasi analogie se aplica si serviciilor, retailului, predatului, sau orice alt tip de activitate. Aceasta este valoarea managementului – fa un grup de indivizi mai eficienti.
1. Planifica
Managementul incepe cu planificarea. Un bun management incepe cu o buna planificare.
Fara un plan nu vei reusi niciodata. Daca se intampla sa atingi telul fie din noroc sau sansa, nu se va mai repeta.
Descopera-ti telul sau asculta-l pe seful tau spunandu-ti asta. Apoi cauta cel mai bun mod de a ajunge acolo. Ce resurse ai? Ce poti obtine? Compara punctele forte si punctele slabe ale indivizilor si alte resurse.
2. Organizeaza
Acum ca ai un plan, trebuie sa il faci sa se implineasca. Este grupul pregatit sa faca parte din plan? Sunt angajatii antrenati? Sunt motivati? Au echipamentele necesare? Trebuie sa iti raspunzi la o multime de intrebari pentru a putea sa organizezi corespunzator.
3. Directioneaza
Acum apara butonul ” ON” si da-i drumul. Spune-le oamenilor ce trebuie sa faca. Imi place sa ma gandesc la aceasta parte ca la conducerea unei orchestre. Toata lumea din orchestra are muzica in fata. Stiu care sectiune o canta fiecare si cand. Stiu ce sa cante, si stiu cand sa se opreasca. Dirijorul este totusi cel care face totul sa se intample. Acesta este si jobul tau aici.
4. Monitorizeaza
Acum ca ai pus totul in miscare, trebuie sa supervizezi lucrurile. Asigura-te ca totul decurge conform planului. Atunci cand nu se intampla asta, trebuie sa intervii si sa ajustezi planul, exact cum dirijorul va ajusta tempoul.
Problemele vor aparea. Cineva se va imbolnavi. O parte nu va fi trimisa la timp. Tu, ca si manager, trebuie sa fii intotdeauna constient de ceea ce se intampla, pentru a face ajustarile necesare.
Manevrarea oamenilor nu este usoara. Totusi, poate sa fie facuta cu succes. Si poate sa fie o experienta foarte recompensatoare. Aminteste-ti ca managementul, precum orice alta aptitudine, este ceva pe care tu il poti imbunatati cu studiu si practica.

Citeste si:  Ghid Turistic Suedia

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.