Bunele maniere in afaceri

Sa arati ca esti un om respectuos si cu bune maniere nu te costa nimic. Ba din contra, acest lucru iti poate aduce beneficii, atat in plan personal, cat si in plan profesional.

Bunele maniere sunt o modalitate de a le arata celor din jur:
Respect.
Consideratie.
Apreciere.

In afaceri este exact la fel ca in viata personala. Cu cat te porti mai frumos si impui respect celor din jur, cu atat mai mult vei avea de castigat.
Cuvinte ca “te rog” si “multumesc” au devenit pe cale de disparitie?
In mediul afacerilor, folosirea frecventa, pe un ton cald, politicos, este mai mult decat necesara.

Citeste si:  Conferintele „Mircea Vulcanescu”: Mircea Vulcanescu in arhivele securitatii

Inca din copilarie, suntem invatati ca nu putem obtine ceea ce ne dorim daca nu avem un comportament pe masura, care sa vina oarecum ca o rasplata a faptelor noastre.
In afaceri se aplica acceasi regula. Cu cat oferim mai mult respect si atentie colaboratorilor cu care intentionam sa incheiem afaceri, cu atat mai simplu va deveni totul.
Bunele maniere sunt cea mai sigura si usoara cale de a atrage succesul de partea ta.

Cand esti la o intalnire de afaceri, este foarte important sa te porti cat mai civilizat si diplomat, chiar daca nu esti de acord cu anumite pareri sau daca cineva incearca sa “joace murdar” in fata ta.
Nu-ti pierde calmul si arata-le celor din jur cat de bine te poti stapani in situatii limita sau de criza.
Vorbeste calm si zambeste de fiecare data cand iti spui parerea. In felul acesta le vei da incredere dar si o doza de optimism celor din jurul tau. Vor crede in tine, in ideile tale de afaceri, in proiectele tale, precum si in deciziile pe care tu le iei.

Citeste si:  Naive Design - lumina intr-o noua forma

De asemenea, bunele maniere se reflecta si in gesturile pe care noi le facem. Este foarte frumos si politicos sa iti ajuti partenerii de afaceri atunci cand sunteti intr-o intalnire de pe urma careia poti avea de castigat.
Contactul vizual are un impact foarte mare intr-o discutie privata. Cu ajutorul lui putem controla situatia, putem detine puterea sau putem influenta emotiile si deciziile celuilalt. Mare atentie insa!
Codul bunelor maniere spune ca nu este indicat sa privesti insistent o persoana,mai ales intr-o discutie la care tu nu participi sau nu esti direct implicat in ea.
Nu gesticula foarte mult si nu vorbi niciodata peste ceilalti. Asculta ce au de spus si asteapta-ti randul la replica fara a grabi lucrurile sau a interveni peste altcineva.

Citeste si:  Ummagumma - haine si fandoseli

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.