Cum promovezi

1. Intelege-ti seful
Trebuie sa intelegi ce fel de tip este seful tau pentru a-i putea indeplini mai usor lucrurile pe care si le doreste si la ceea ce se asteapta el de la tine.
Cum faci asta? „Trebuie sa ii identifici stilul de lucru al sefului tau si sa te adaptezi” spunea A. Mennechet.
Daca este genul care se implica si are un stil mai lejer si nu esti ingamfat, i-ai putea propune o cina de afaceri in fiecare luna. Iti va aprecia acest tip de intiativa colectiva.
Daca ii place sa conduca si sa controleze, anticipeaza-i actiunile si realizeaza rapoarte asupra muncii tale. Desigur, trebuie sa incerci sa fii o persoana pozitiva, amabila si sa iti pastrezi calmul la munca.
2. Vorbeste la sedinta
Lasa la o parte pentru o secunda rolul de spectator si implica-te: ia cuvantul in sedinte si spune-ti punctul de vedere. Vei demonstra ca esti in stare sa vorbesti in public.
Cum faci asta? Preia cuvantul atunci cand ai ceva interesant sau important de spus. Cel mai bine este sa fii pregatita. Cu o zi inainte ai putea sa lucrezi asupra unei interventii scurte si pertinente asupra temei care va fi la sedinta.
3. Imaginea ta
Imaginea ta este imaginea firmei pentru care lucrezi. Avand grija de stilul tau vestimentar vei demonstra ca ai respect fata de cei cu care lucrezi.
Cum faci acest lucru? Haine, coafura, machiaj… Trebuie sa iti adaptezi look-ul la standardele firmei si a job-ului pe care il ai, mentinand o mica nota personala. Lucrezi la banca? Chiar daca trebuie sa te imbraci in costum, te poti folosi de accesorii pentru a avea ceva personalizat: o geanta, niste pantofi, sau niste bijuterii frumoase.
Ce trebuie sa eviti? Sa te imbraci la costum intr-o firma mica unde toata lumea se imbraca in blugi. Felul in care te imbraci poate constitui o forma de comunicare. Este mai bine sa nu exagerezi.
4. Organizare
Demonstreaza-i sefului tau ca esti o profesionista si ca stii sa te organizezi. Daca atunci cand seful tau iti cere un raport iar tu i-l dai imediat, inseamna ca stii sa te organizezi foarte bine iar seful tau va avea numai cuvinte de lauda.
Cum faci acest lucru? Incepe prin a face lucrurile cat mai repede si eficient. Renunta la dosarele cu sina, sunt prea complicate. Organizeaza-ti informatiile sau raportele in documente colorate. Asa vei stii unde sa te duci intai. La fel poti face si cu mailurile tale: creeaza foldere cu tematici pentru a ajunge mai repede la ceea ce vrei. Organizeaza-ti biroul si ordoneaza-ti hartiile cel putin o data pe saptamana pentru a mentine spatiul de lucru mai placut.
5. Comunica
Comunicarea este informatie, si presupune ca tu sa le dai incredere superiorilor tai. Fiind transparenta vei demonstra ca ai voie buna si ai simtul responsabilitatii.
Cum faci acest lucru? Cand esti prinsa intr-o aglomeratie, poti suna la birou si sa spui ca vei intarzia. La fel poti proceda si atunci cand va trebui sa pleci mai devreme pentru ca ai programare la dentist. Informeaza-ti seful, chiar daca teoria nu specifica acest lucru.
6. Fa-ti cunoscute ideile
Apreciaza-ti spiritul de initiativa si capacitatea de reactionare. Demonstreaza-le sefilor tai ca la job poti sa gandesti mai mult decat colegii tai, si ca ai ideile tale. Este vorba ca prin ideile tale, echipa ta sa progreseze si sa ajute firma in a functiona mai bine.
Cum faci acest lucru? Este foarte bine sa ai o comunicare deschisa cu colegii tai si sa te folosesti de experienta acumulata si de ei pentru a veni cu idei cat mai bune in job-ul vostru. Nu se va intampla nimic daca veti face schimb de contacte si va veti ajuta. Se poate propune crearea unui planning pentru impartirea treburilor in care fiecare din voi isi va anunta progresul.

Citeste si:  Ozzy dependent de cereale

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.