Economiseste timp

1. Organizeaza-ti mailurile
Ofera-ti o jumatate de ora pentru a organiza mailurile pe care le primesti. In loc sa le lasi sa te deranjeze odata la 5 minute, deschide mailul si verifica-l la prima ora cand intri in birou, si raspunde tuturor in jumatate de ora. Inchide apoi mailul si nu il deschide decat mai tarziu.
2. Invata sa inchizi telefonul
Este foarte greu sa inaintezi intr-un proiect atunci cand telefonul nu se opreste din sunat. Daca vrei sa fii linistita, activeaza casuta postala. Daca nu ai una, ajuta-te cu colega ta: ea va raspunde la telefon dimineata si va prelua mesajele si tu vei face acelasi lucru doar ca dupa-amiaza. Odata ce ai terminat treburile urgente, preia mesajele si raspunde-le celor necesare. Invata sa nu mai vorbesti foarte mult la telefon caci timpul tau este de nepretuit.
3. Planifica-ti pauzele
Inca o data, Maria tocmai a venit in biroul tau cu o cafea, entuziasmata sa iti vorbeasca despre programul pe care l-a urmarit cu o seara in urma. Problema este ca tu inca ai o duzina de lucruri de terminat, o prezentare de pregatit si o sedinta cu niste clienti importanti in aceasta seara. Nu le arata colegilor tai ca te deranjeaza pentru ca se vor simti jigniti. Ca sa iti poti continua treaba in liniste, cere-le colegilor tai sa se anunte inainte de a veni la tine in birou. Daca nu, stabileste cu ei sa va vedeti intr-o ora la bufet pentru a va pune la curent cu ultimele noutati.
4. Anticipeaza
Evita sa lucrezi pana in ultimul moment. In general, dead-line-urile sunt stabilite la niste date foarte indepartate. In loc sa termini aceste treburi pe ultima suta de metri, mai bine organizeaza-te in asa fel incat sa termini din timp. Cheia este sa lucrezi treptat, astfel vei evita situatiile neplacute din ultimul moment.
5. Stabileste o ordine a prioritatilor
Fa o lista cu tot ceea ce ai de facut. De la ce este mai important pana la cel mai nesemnificativ lucru. Subliniaza-le pe cele mai importante si elimina-le odata terminate. Vei vedea ca te vei elibera astfel si nu te vei mai confrunta cu situatia in care sa uiti ce ai de facut.
6. Prevede ceva din timp pentru situatiile care apar
Daca mereu muncesti pe ultima suta de metri, nu vei avea o marja de timp pentru a munci la o sarcina care va aparea pe neprevazute pentru urmatoarea sedinta. Din nefericire, in munca nimic nu se desfasoara cum ar trebui, de aceea uneori trebuie sa te desprinzi de planuri. Acestea sunt in general momentele in care intri in panica. Evita aceste stari de stres rezervandu-ti pentru fiecare situatie neprevazuta catva timp zilnic.

Citeste si:  Conferintele de la Sosea: O floare pentru Mavrogheni si Jazz la Sosea

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.