Fii un interlocutor eficient

Comunicarea eficienta creste oportunitatile carierei noastre, leaga relatii si ne ajuta sa facem fata stresului.

1. Respecta-i pe ceilalti si valoreaza-le opiniile. Respectul este ingredientul cheie in relatiile de orice fel.
2.Practica ascultarea. Ascultarea este un proces activ. Necesita participare energetica, deschidere si receptivitate. Uneori impune conversatie intensa, alteori cere tacere.
3.Incearca sa clarifici situatia care ti s-a expus. Pune intrebari atunci cand ceva nu iti este foarte clar. Asta te va ajuta sa obtii mai multe informatii. Unii oameni se simt amenintati de catre intrebari, asa ca fiti ingaduitoare.
4. Fa un rezumat a ceea ce ai auzit.
5.Incearca sa gasesti si partea emotionala. Fa acea persoana sa stie ca ai inteles si latura emotionala.
6.Incearca sa asculti printre vorbe. Ce anume simte persoana respectiva, dar nu spune.
7. Urmareste-ti limbajul corpului. Apara-ti drepturile intr-un mod prietenos. Impartaseste-ti gandurile si sentimentele, si fa-ti nevoile si dorintele clare. Foloseste un ton potrivit.
8. Evita grimasele.

Citeste si:  Indonezia sau Taramul Marilor la Est de India

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.