O sefa de nota 10

Relatiile interpersonale sunt deosebit de importante in raporturile de serviciu, mai ales in raporturile sef-colaboratori. Observi ca am inlocuit denumirea de subordonati cu cea de colaboratori, si nu in mod intamplator. De fapt, munca sefei este, in esenta sa, colaborarea cu oamenii. De aici si locul principal pe care il ocupa aspectele umane in ansamblul proceselor si activitatilor pe care le depui.
Desfasurarea cu maximum de eficacitate a activitatii manageriale implica o serie de calitati, cunostinte si comportamente specifice, cum ar fi:
-Sa ai capacitatea de a intelege natura umana, prin prisma teoretica si practica, adica prin instruire si experienta de viata.
-Sa posezi calitati empatice, adica sa sesizezi simtamintele colaboratorilor si elementele care-i motiveaza, sa stii sa te pui in locul lor, sa-i intelegi si din aceste puncte de vedere.
-Sa ai aptitudinea de a comunica eficient, adica de a te face inteleasa exact, la orice nivel de instruire si educatie.
-Sa ai puterea si intelepciunea de a recunoaste faptul ca erorile umane sunt inevitabile, sa intelegi ca, „numai cine nu munceste nu greseste”.
-Sa manifesti o abordare participativa a problemelor, adica sa te implici si tu, afectiv, indiferent de natura acestora.
-Sa fii entuziasta si sa posezi o energie „contagioasa” fata de colaboratori.
Acestea sunt numai o parte, cea mai importanta, dintre calitatile personale pe care trebuie sa le manifesti. Avand in vedere faptul ca munca in comun este numai o premisa subiectiva de formare a unei echipe (care este, in principiu, o forma sociala ce presupune anumite relatii psihosociale caracterizate prin colaborare, cooperare, intrajutorare, afectivitate) observi ca totul se desfasoara intr-un feed-back psiho-social permanent.
Pentru a te asigura de faptul ca grupul tau de colaboratori formeaza o echipa, pentru a crea o atmosfera propice muncii eficiente, este necesar sa-ti fundamentezi comportamentul pe baza mai multor reguli, bineinteles nu exclusive, pe care ti le prezint mai jos sub forma unor sfaturi:
-Trateaza-i pe ceilalti asa cum ai vrea tu sa fii tratata.
-Respecta personalitatea fiecarei persoane, orgoliul si demnitatea sa.
-Ia oamenii asa cum sunt si nu asa cum iti inchipui ca ar trebui sa fie; prin urmare, nu astepta de la ei imposibilul.

Citeste si:  Mega Party: It' s time to shake that booty

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.