Plan de marketing eficient

Un plan de marketing eficient este esential pentru orice tip de afacere, pentru ca este unul din cele mai bune instrumente disponibile pentru a face afacerea prospera, precum si pentru a intelege factorii de baza care influenteaza cheltuielile telurilor de afacere. Construirea unui plan de marketing poate suna intimidator la prima vedere, insa odata ce ai inteles principiile de baza poate deveni mult mai usor.

Importanta unui plan de marketing

Exista nenumarate beneficii atunci cand vine vorba de un plan de marketing bine gandit. La nivelul de baza, un plan de marketing forteaza un proprietar de afacere sa obtina o viziune realista asupra aspectelor mediului macroeconomic care afecteaza in mod invariabil orice organizatie.
La un nivel mai profund, un plan de marketing poate sa ofere cateva chestiuni care nu pot fi cunoscute altfel. Prin analizarea tuturor componentelor mediului intern, antreprenorul este in stare sa recunoasca problemele care previn dezvoltarea afacerii sau care au efecte engative asupra profitului companiei. Gasirea amenintarilor pe care afacerea le intampina este esentiala pentru a se lua masurile necesare in contracararea acestor probleme.
Un plan de marketing forteaza un antreprenor sa acorde o privire mai atenta competitiei si sa determine principalele aspecte care diferentiaza firma lui de cea a altora.

Citeste si:  Planuri financiare pentru divort

Crearea unui plan de marketing

Pasul 1: Adunarea, colectarea informatiilor
Un plan de marketing ar trebui facut cel putin o data pe an, indiferent de marimea companiei.
Pasul 2: Analiza SWOT
Principala atentie a unui plan de marketing ar trebui sa fie analiza SWOT. SWOT vine de la Strengths ( Puncte forte), Weaknesses ( Puncte slabe), Opportunities (Oportunitati) si Threats ( Amenintari).
Analiza SWOT ar trebui sa fie aplicata tuturor elementelor mixului de marketing.
Pasul 3: Formularea obiectivelor
Dupa analiza SWOT, cateva obiective ar trebui sa se concretizeze in mintea antreprenorului. Obiectivele ar trebui sa fie variate.
Pasul 4: Stabilirea bugetului
Bugetul ar trebui sa contina atat cheltuieli care sunt necesare pentru aplicarea strategiilor de la pasul anterior, precum si cheltuielile pentru respectivele obiective.
Pasul 5: Stabilirea unui sistem de control
Pasul final atunci cand creezi un plan de marketing este stabilirea unui sistem de control eficient creat sa analizezi intregul proces si sa descoperi dificultatile inevitabile, erorile si problemele care vor aparea in mod inevitabil.

Citeste si:  Horoscopul saptamanii 26 noiembrie - 2 decembrie

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.