Prioritizare corecta

Prioritizarea este o aptitudine esentiala de care ai nevoie pentru a folosi cel mai bine eforturile tale si cele ale echipei tale.
Este foarte important ca atunci cand timpul este limitat si cereriel par sa nu se mai sfarseasca, sa iti petreci timpul intelept, eliberandu-te pe tine si echipa ta de sarcini mai putin importante de care te poti ocupa mai tarziu.
Cu o buna prioritizare si un management atent al sarcinilor deprioritizate poti sa faci ordine in haos, sa reduci masiv stresul, si sa te indrepti catre succes. Fara acest lucru, te vei ineca in cereri.
Prioritizarea simpla
La un nivel simplu, poti sa prioritizezi in functie de constrangerile de timp, pe potentiala profitabilitate sau sa profiti de sarcina cu care te confrunti.
– Prioritizarea bazata pe valoarea unui proiect sau profitabilitate este probabil cea mai folosita si cea mai rationala baza pentru prioritizare. Fie ca este bazata pe ceva subiectiv sau pe o evaluare mai sofisticata, da de cele mai multe ori rezultate eficiente.
– Constrangerile timpului sunt importante acolo unde alti oameni depind de tine pentru a termina sarcina, si acolo unde aceasta sarcian este pe calea critica a unui proiect important.
– Si este o persoana curajoasa acela sau aceea care rezista presiunilor sefului de a termina sarcina, atunci cand acea presiune este rezonabila si indreptatita.
In timp ce aceste abordari simple ale prioritizarii se pot potrivi in multe situatii, exista foarte multe cazuri speciale acolo unde vei avea nevoie de alta prioritizare si de instrumente de manevrare a timpului daca iti doresti sa fii cu adevarat eficienta.
Exista anumite instrumente de prioritizare, mult mai complexe. Dintre acestea enumeram:
– analiza comparata care este cea mai folosita atunci cand criteriile de decizie sunt vagi, subiective sau nu exista.
– matricea actiunilor prioritare – aceasta este o diagrama simpla tehnica.
– matricea urgenta
– analiza pareto – acolo unde te confrunti cu foarte multe probleme care trebuie rezolvate.
– tehnica nominala de grup – este o tehnica foarte folositoare pentru prioritizarea problemelor si proiectelor dintr-un grup.

Citeste si:  Targul de Sfantul Nicolae la Muzeul Taranului Roman

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.