Relatia cu clientul

Locul de munca si relatiile pe care le desfasuram in cadrul acestuia sunt foarte importante pentru cariera noastra. Indiferent de domeniul in care activam, de functia pe care o detinem si de atributiile pe care trebuie sa le indeplinim, trebuie sa avem intotdeauna grija la felul in care comunicam si ne facem intelesi fata de cei din jur.

Relatia pe care o avem cu seful sau colegii de munca este vitala, daca vrem sa fim promovati sau vazuti bine, insa mult mai importanta este relatia cu clientii cu care lucrezi.
Oamenii sunt diferiti, au principii si idei diferite, comportamente diferite, de aceea exista mai multe tipuri de job-uri in relatia cu clientii: back office, agent call-center, front desk, secretara, manager relatii clienti, etc.

Citeste si:  De ce taiem porcul de Craciun?

Pentru fiecare job exista persoana potrivita. Nu putem pune ca front desk,spre exemplu, o persoana careia nu-i place sa comunice, sa le zambeasca celor din jur sau sa fie amabila chiar si atunci cand clientul este dificil si situatia in care se afla este mai delicata.
Indiferent ca te afli in fata si reprezinti direct compania pentru care lucrezi sau ca esti in spatele unui birou si dai mai departe indicatiile necesare, trebuie sa ai o atitudine cat mai pozitiva si mai amabila cu acesti clienti.
Cu totii avem probleme si este bine sa nu lasam acest lucru sa reflecte in munca noastra sau in relatia cu clientii. Cel din fata noastra nu are nicio vina ca tie nu ti-au intrat banii la timp, pe card sau ca ti-au oprit acasa apa calda pentru neplata.

Citeste si:  10 moduri in care sa ajungi in top

De asemenea, relatia pe care o ai cu clientul este relevanta pentru experienta ta, pentru recomandarile care iti for fi facute, dar si pentru rezultatele pe care va trebuie sa le prezinti superiorilor tai.
Cu cat clientii vor fi mai multumiti de serviciile companiei, dar si de persoana care face legatura intre el si companie, cu atat mai mult profitul companiei va creste si in felul acesta, munca ta va puta fi rasplatita conform meritelor.
Daca ai rezultate pozitive si feedback din partea clientilor, poti obtine chiar si o promovare, exact atunci cand nu te astepti.
Personalul care lucreaza direct cu clientul trebuie sa fie bine pregatit, sa cunoasca in detaliu serviciile pe care le ofera, sa arate empatie fata de client, sa zambeasca tot timpul si sa aiba un ton placut, amabil. Felul in care stam in fata clientului este un amanunt foarte important: spatele drept, privirea indreptata catre client si gesturile cat mai controlate ( fara gesticulatii exagerate) sunt cateva din detaliile de care o persoana care activeaza in domeniul relatiilor trebuie sa tina cont.
Poarta-te cu cei din jur, asa cum ai vrea sa se poarte ei cu tine si vei vedea ca lucrurile vor parea mult mai simple si ca viata nu este asa de grea cum pare cateodata.

Citeste si:  Mircea Radu se insoara

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.