Rezolvarea conflictelor

Fiecare dintre noi a intampinat probleme in discutiile cu ceilalti. Uneori, diferentele sunt greu de rezvolat, acestea creand sentimente de furie si resentimente. Daca aceste sentimente nu sunt controlate, atunci, o simpla neintelegere pot duce la un adevarat „razboi”.
O prima regula a conflictului managerial este una destul de simpla. Daca esti prea suparata, mai bine pleaca. Daca nu poti sa parasesti incaperea, abtine-te sa nu vorbesti.
Dupa ce ai scapat de „caldura momentului”, analizeaza situatia. Iata cateva zone care ar trebui analizate:
-Perspectiva
-Relatia
-Evenimentul prezent
-Riscul
Iata cateva mituri despre furie si conflict pe care ar trebui sa le tii minte:
1. Conflictul este un semn de management sarac. Nu este adevarat! Conflictul indica faptul ca oamenii sunt unici si ca gandesc in felul lor.
2. Furia este negativa si distructiva. Contrar, furia poate duce la actiuni pozitive si decisive.
3. Lasat in pace, conflictul poate sa se rezolve singur. Nu te lasa pacalita. Tensiunea imediata se poate diminua in timp, dar, la cea mai mica provocare, „dragonul” adormit se va ridica si mai suparat.
4. Conflictul trebuie rezolvat acum. Uneori faptele nu sunt disponibile pentru situatia de a fi rezolvate imediat. De asemenea, este mai bine sa astepti pana ce oamenii si-au mai revizuit punctele de vedere.
Un alt pas in perceperea situatiei in care esti implicata este incercarea de a intelege punctele de vedere ale celeilalte persoane. Este normal sa interpretezi conflictul din lumina nevoilor tale, dar pentru a ajunge la o solutie care sa satisfaca ambele parti, trebuie sa fii capabila sa identifici si nevoile celuilalt. Iata cateva principii care te vor ajuta sa vezi si cealalta parte a monedei:
1. Chiar daca crezi ca stii cauza conflictului, recunoaste ca e posibil sa te inseli.
2. Ia in calcul posibilitatea ca acest conflict poate rezulta dintr-o comunicare proasta, in special ascultarea deficienta. Deseori, simplul act de ascultare si incercarea de intelegere a celorlalti este indeajuns pentru a aduce rezolutia de percepere a problemelor.
3. Fii atenta la incercarile de ranire a altor persoane.
4. Nevoia de a avea dreptate este principalul contribuabil la orice conflict.
5. Conflictul este posibil sa fie nimic mai mult decat o problema minora.

Citeste si:  Spune-mi ce zodie esti ca sa-ti spun cum ai vrea sa fii ceruta in casatorie

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.