Sfaturi pentru dezvoltarea carierei in 2011

Profesionistii sunt de parere ca daca esti bun in afaceri, atunci manevrezi cea mai fascinanta arta. Pentru a fi bun in afaceri, dar si la locul de munca, trebuie sa iti dezvolti un anumit plan pentru a avansa in decursul acestui an.
1. Cauta sa fii intotdeauna numarul 1. Asuma-ti responsabilitatea pentru propria ta dezvoltare profesionala. Multe organizatii mari se bazeaza pe training-uri si pe educarea angajatilor. Chiar si anumite companii mici au astfel de programe pentru angajati.
2. Fi strategica. Adopta o strategie de cariera pe termen lung, care sa te indrume pe calea carierei tale. Intreaba-te ” Ce vreau cu adevarat?” sau ” Unde ma vad eu peste 10 ani?”. Cauta oameni in pozitii similare si cere-le sfatul.
3. Lucreaza in concordanta cu telurile companiei. Cum se aliniaza munca ta cu telurile organizatiei? Ce poti face tu pentru a-ti maximiza contributiile?
4. Fii orientata catre client. Fie ca ai tai clienti sunt interni sau externi, trebuie sa le cunosti dorintele si nevoile, si sa fii dornica sa le indeplinesti. Adu vocea consumatorului in munca ta de zi cu zi si lasa-i pe ei sa iti guverneze deciziile.
5. Colaboreaza. Daca muncesti cu si prin altii este bine pentru inovare, create si pentru a obtine rezultate.
6. Imbunatateste-ti aptitudinile de comunicare. Aptitudinile de comunicare pot face sau pot desface o cariera. Alege o zona care are nevoie de aptitudine precum ascultarea, influentarea, prezentarea, etc.
7. Extinde-ti experienta. Ofera-te voluntar pentru proiectele speciale. Discuta despre telurile tale cu seful tau, cu reprezentantul de HR, sau un senior lider si cere ajutor in gasirea oportunitatilor pentru a-ti largi experienta.
8. Gaseste un ghid. Mentorii pot servi ca modele cu un rol influentator si asigura indrumare importanta pentru cariera ta.
9. Intra in contact cu altii. Cel mai bun mod in care iti poti largi cercul de prieteni este sa incepi de astazi sa te implici in grupuri precum asociatii profesionale, organizatii caritabile, etc.
10. Specializeaza-te. In ziua de astazi, companiile cauta specialisti, nu generalisti. Dezvolta-ti un brand personal, din care sa reiasa aptitudinile si punctele tale forte, si determina cum sa te vinzi cel mai bine.

Citeste si:  Scriitorul Salman Rushdie a ieÅŸit din cursa pentru premiul Booker 2008

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.