Succesul in vanzari

Pentru a vinde, este nevoie sa crezi in produsul vandut sau e suficient sa fii un foarte bine pregatit vanzator? A vinde presupune, in fapt, ca persoana careia te adresezi sa fie convinsa de utilitatea produsului sau serviciului oferit. In primul rand, ea. Dar cat de convins trebuie sa fie cel care promoveaza, pentru a avea succes in aceasta activitate?
Discutand cu diferiti manageri de vanzari, mi-am dat seama ca, dincolo de orice pregatire pe aria specifica de activitate, candidatii cei mai doriti, apreciati si angajati in domeniul acesta au avut mereu ceva in comun: toti s-au aratat interesati si increzatori in produsul sau serviciul respectiv. Aceasta incredere este esentiala intr-un loc de munca in care ai parte de multe refuzuri. Motivatia de a face mai departe aceasta activitate trebuie sa fie destul de puternica, iar cand crezi in ceea ce promovezi, diferenta se vede in toate – mai ales, in cat de convingator devii in fata clientului.
Sunt lucruri care se invata, iar unele cer timp si feedback permanent, pentru a le practica si a le insusi. Insa exista persoane (destul de putine, totusi, dintre cele care lucreaza in vanzari) care au nativ aceste abilitati si le folosesc cu naturalete.
Carisma este o calitate rara, dar foarte utila in vanzari. Ea se combina cu alte atuuri amintite deja si duce la succes, indiferent de ceea ce promoveaza persoana respectiva. Poate ca femeile sunt, cumva, avantajate de o tendinta innascuta de a comunica mai bine (includ aici toate aspectele amintite mai sus, pe care le implica acest concept). Le vine mai usor, mai natural sa se adapteze si sa raspunda nuantat fiecarui client. Nu este o regula, multe dintre aceste calitati pot fi dezvoltate sau exista natural si in randul barbatilor.

Citeste si:  Traditie si istorie la Angkor Wat

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.