4 moduri de a repara problemele de comunicare

Problemele de comunicare apar de obicei in birou, in relatiile personale, din diferite motive. Si efectele unei comunicari esuate pot fi foarte distrugatoare. Fie ca problema se datoreaza faptului ca oamenii nu vorbesc sau pentru ca nu stiu sa asculte, iata cateva sfaturi care sa rezolve aceste probleme:
– Incearca sa nu te grabesti. Daca pari grabita sau distrata atunci cand spui ceva, oamenii pot crede ca nu esti interesata sau ca te simti ofensata, pentru ca pare ca si cand ei ar fi neimportanti pentru tine. Daca se intampla sa te grabesti, asigura-te ca ii oferi persoanei respective o explicatie scurta asupra faptului ca esti ocupata cu ceva momentan, dar ca iti doresti sa continuati discutia mai tarziu, fie tu sau ei te pot contacta din nou.
– Confirma faptul ca va aflati pe acelasi nivel. De obicei, problemele de comunicare apar cand cineva se crede pe un nivel superior sau inferior.
– Incurajeaza intrebarile. Un alt motiv pentru problemele de comunicare este acela ca cineva nu spune clar sau nu pune intrebari pentru a clarifica situatia.
– Practica ascultatul. Este foarte important sa stii sa il asculti pe celalalt pentru a-i putea intelege mesajul. Asculta cu atentie ce are de zis. Este foarte incomod pentru cel care vorbeste sa vada ca nu este ascultat. Incearca sa te concentrezi. Nu iti lasa mintea sa zboare in alte parti. Fii prezenta la discutie trup, suflet si minte.
Urmeaza aceste sfaturi si vei vedea ca vei reusi sa rezolvi problemele de comunicare pe care le intampini.

Citeste si:  Maruntisuri importante intr-o relatie

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.