fbpx

Cere companiei un mediu de incredere

Piata romaneasca de recrutare a inceput sa dezvolte in ultimul timp un interes din ce in ce mai ridicat fata de studiile ce evalueaza satisfactia angajatilor in posturile lor si in compania in care lucreaza. Managerii au invatat sa masoare motivatia si implicarea lor ca necesitate în conditiile fluctuatiei ridicate a personalului. Aceasta tendinta este justificata de convingerea ca performantele unei companii pe termen lung sunt legate de performantele oamenilor care lucreaza in cadrul acesteia. Pentru a masura gradul de motivare si de implicare al oamenilor, companiile deruleaza studii de evaluare profesioniste, la care participa toti angajatii, in principal pentru a descoperi ce lucruri necesita imbunatatite pentru ca angajatii sa lucreze intr-un mediu cat mai motivant si care sunt factorii care pot spori eficienta companiei.

Citeste si:  Berlin - un oras cu o istorie aparte

Punctele de vedere ale companiei si cele ale angajatilor de multe ori sunt insa divergente, mai ales daca studiile efectuate nu au o strategie foarte buna de resurse umane si daca motivatia personalului nu este un simplu moft al managerilor intalnit doar in preajma sarbatorilor. Comunicarea top-management/ department de HR si angajati trebuie sa fie non-stop activa. Companiile care acordă atentia cuvenita resurselor umane stiu ca este gresit sa incerci sa afli ce se intampla in firma numai atunci cand apar probleme interne. In plus, multe dintre companii nu au instrumente specializate de masurare a motivatiei angajatilor, a pulsului climatului social, iar comunicarea se face permanent, pentru a evita conflictele sau neintelegerile inerente.

Cele mai multe companii se confrunta cu dificultati legate de lipsa de motivare si de insatisfactiile personalului, iar acestea, in lipsa unei metodologii coerente, sunt depistate atunci cand gravitatea situatiei impune deja alarmarea unor specialisti externi. Cauzele cresterii nivelului de nemultumire sunt foarte multe si foarte variate, dar pot fi masurate si diagnosticate la timp, folosind exclusiv resurse interne si fara a lua masuri foarte drastice (concedieri, permutari interdepartamentale ale personalului, etc.).

Citeste si:  Pune-te bine pe langa sef

Un bun sistem de management anticipeaza si evita, cu ajutorul departamentului de resurse umane, situatiile de criza, scazand astfel riscurile ca angajatii sa isi piarda increderea in organizatie. In plus, metoda cea mai simpla de a crea un mediu de incredere, este acela de a oferi incredere. Mai precis, departamentul de HR are datoria sa poarte discutii individuale periodice si cat mai dese cu angajatii pentru a se apropia de oameni, pentru a face un prim pas in evaluarea motivatiei angajatilor.

Ca angajati, cred ca sunteti de acord ca suntem mult mai motivati de un mediu de incredere si de transparenta, de dovezi zilnice de implicare din partea managerilor directi. Putem face un raport foarte cunoscut, familiar si familial: educatia conform careia „rufele se spala in familie” sau „nu dam din casa”, poate fi indusa si in mediul profesional prin incredere si comunicare directa si clara. Cu cat „familia-organizatia” noastra se deschide mai mult pentru noi si ne lasa sa ii cunoastem din secrete, se arata interesata de problemele cu care ne confruntam in fiecare zi, cu atat mai mult ne responsabilizeaza si ne implica mai mult.

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.