Dieta Indicelui Glicemic – o metoda de a slabi sanatos

Sa pierzi in greutate fara sa numeri caloriile, fara sa faci foamea, fara sa te deprimi si fara sa pui la loc toate kilogramele pierdute dupace ai terminat cu regimul? E un vis frumos, nu-i asa? Sau o dieta bazata pe Indicele Glicemic (I.G.)!

Principiul ei este unul foarte simplu: poti sa mananci pe saturate, cata vreme faci diferenta intre alimentele care pot fi arse de metabolismul organismului si cele care vor ajunge direct pe solduri. Si sa stiti ca bunatati precum branzeturile sau ciocolata sunt in continuare permise.

Principalele avantaje: nu este greu de tinut, presupune o scadere constanta in greutate si, mai ales, face sa dispara kilogramele in plus de acolo de unde vrem noi. Asa incat o sa slabim la coapse, nu la sani!

In primul rand, pentru a intelege felul de functionare al Dietei I.G., trebuie sa uitati de anumite prejudecati care nu s-au dovedit a fi adevarate. In principal, cea legata de impartirea carbohidratilor in „rapizi” (dulciuri, bauturi carbogazoase etc) si „lenti” (paine, paste, cereale, orez etc). Dupa cum nu este adevarat ca prima categorie este invariabil aducatoare de kilograme, in timp ce a doua este numai buna pentru a te mentine in forma.

Citeste si:  Masaje pentru frumusete

Ideea celor care au conceput Dieta I.G. se bazeaza pe indicele glicemic al alimentelor. Indicele Glicemic se masoara pe o scara de la 0 la 100. Glucoza are indicele maxim, 100, reprezentand nutrientul cu cea mai mare tendinta de a se transforma in grasime. Asadar, cu cat alimentul pe care il consumati are un indice mai apropiat de 100, cu atat el va fi mai periculos pentru silueta. Si invers, cu cat indicele glicemic tinde la 0, cu atat acel aliment va fi ars mai usor de organism si chiar va atragerea arderea altor calorii inutile.

1. Alimente cu index glicemic mic (sub 55) si care pot fi deci consumate frecvent in timpul dietei I.G. sunt urmatoarele:
– paste fainoase fierte
– mere si suc de mere
– portocale si suc de portocale
– struguri
– pere
– fructe de padure, zmeura, capsune
– iaurt natural
– linte
– fasole alba
– morcovi cruzi
– ciocolata neagra
– sorbet (un fel de inghetata, insa fara grasimi de origine animala, doar din fructe si, eventual, putin alcool)

Citeste si:  Ingrijirea parului roscat

2. Alimente cu index glicemic mediu (intre 55 si 70), care trebuie consumate cu moderatie
– orez basmati
– fulgi de ovaz
– porumb
– fasole rosie gatita
– mazare
– banane
– ananas
– pizza
– paine integrala
– gris
– musli
– bulgur
– gem

3. Alimente cu indice ridicat mare (peste 70): cu cat consumati mai rar sau deloc, cu atat mai mari sunt sansele de pierde rapid in greutate:

– paine alba
– cartofi (prajiti, natur, piure)
– fulgi de porumb
– chipsuri
– orez alb
– morcov fiert
– mamaliga
– prajituri, produse de patiserie si dulceturi

Asadar, trebuie sa retineti ca, spre deosebire de regimurile alimentare dezvoltate in ultimii 40 de ani si care au avut la baza pierderea de calorii prin (mai mare sau mai mica) infometare, fie prin eliminarea alimentelor hipercalorice, fie prin cuplarea sau asocierea lor asa incat sa rezulte o ardere de calorii, dieta G.I. merge pe principiul ca organismul trebuie sa fie satul, dar ca alimentele trebuie safie bine alese. Rezultatele nu sunt spectaculoase – circa 200 – 300 de grame pe saptamana – insa trebuie sa tineti cont de doua lucruri inainte de a spune ca este putin: se pierde doar grasime (deci nu apa din tesuturi sau masa musculara), iar dieta poate fi tinuta perioade lungi de timp (practic, poate fi tinuta o viata intreaga, pentru reducerea greutatii sau pentru tinerea ei sub control). Dezavantajul momentan este ca alimentele nu sunt inca marcate cu indice glicemic (asa cum este notata, de exemplu, valoarea energetica), insa exista semnale ca in urmatorii ani acest lucru va deveni obligatoriu, fiind deja tari care au impus acest lucru. Oricum, data viitoare va vom prezenta un asemenea meniu orientativ, pentru o saptamana, pentru a va familiariza cu acest tip de regim alimentar sanatos si fara sacrificii.

Citeste si:  Cum sa renunti la grasimi

8 Comentarii
  1. bine ca esti tu desteapta si ne recomanzi produsele tale herbalife unde preturile te lasa masca, nu mai denigra articolul si mai bine spune ca vrei sa-ti promovezi produsele tale extrem de scumpe

  2. Juliana, ti-am sters comentariul intrucat promova un site ce comercializeaza un produs in a carui valoare noi nu credem.

    O zi buna si te asteptam oricand cu alt gen de comentarii.

  3. dieta chiar functioneaza
    eu an slabit in trei luni cam 15 kg de ma intreba lumea daca nu sunt bolnava
    am ajuns la aceasta dieta din cauza unei sperieturi zdravene de diabet

  4. imi pare rau…nu am vrut sa promovez nici un site si nici un produs , pt ca nu am folosit….Important este sa ai tabelul cu adevaratele valori ale indicelui glicemic. Eu stiam ca acolo este un blog pt discutii…nu se promoveaza un produs anume. Deci spun inca o data…pt ca un adevar sa iti faca bine trebuie sa sa-l cunosti intreg si in articol sunt spuse doar jumatati de masura de adevar…! Dieta in principiu e f buna si sanatoasa pt ca iti regleaza metabolismul dat peste cap din cauza consumului de zahar….aflat in mai toate produsele comercializate.

  5. Draga Lucia,interesant articolul tau insa dieta de care spui este preluata din cea pe care a propus-o Montignac. Si exista mult mai multe produse cu IG sub 55. La o simpla cautare pe internet doritorii pot afla mult mai multe informatii,si mult mai corecte,despre aticolul acesta.
    Daca esti un bun jurnalist,atunci dovedeste !!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.