fbpx

Tinerete si nonconformism – o inspiratie

Unul din cele mai frumoase avantaje ale tineretii este posibilitatea si mai ales curajul de a experimenta: prietenii, relatii, joburi, sex, stiluri sau non-stiluri vestimentare. Faptul ca iti permiti sa te joci cu idei, culori, reguli este ceva care apartine mai mult generatiilor noi decat celor crescute intr-o societate conformista. Fiecare generatie trece prin anumite stadii, mai ales in ceea ce priveste moda si alegerile facute aici.

Avem cu toate poze din adolescenta pe care ne dorim sa le fi ars sau depozitat intr-un seif impenetrabil, si asta pentru ca nu vrem sa ne amintim ce fel de coafuri am incercat de-a lungul timpului sau ce fel de culori si stiluri am purtat odata. Cert este ca ne e rusine acum, cand suntem femei in toata firea, cu responsabilitati si un stil vestimentar bine definit, adaptat statutului si acceptat de majoritatea societatii. Insa toate acele „incercari” ne-au ajutat sa devenim cine suntem acum, inclusiv ca vestimentatie si de aceea mie personal imi place sa vad adolescenti cu mult curaj si originalitate, care isi modifica hainele, nu accepta regulile stricte ale modei adulte si sunt mereu in cautarea stilului care sa le exprime cat mai bine personalitatea in formare.

Citeste si:  Genti neobisnuite

Contrastind puternic cu generatia trecuta, „tineretul din ziua de azi” este inspirat de cultura sau subcultura. Se declara liber, nonconformist si, mai ales, asexuat. Acum este timpul pentru motive si accesorii care apartin ambelor sexe, combinatii inedite de stiluri mai vechi si mai noi. Noua generatie foloseste elemente conservatoare pentru a nega regulile: sacou cu blazon, din catifea sau alte materiale „nobile” alaturi de cele mai nastrusnice combinatii posibile in directia unor trenduri „proaspat” iesite la rampa cum ar fi imprimeurile manga, detaliile florale strident colorate sau incaltamintea care combina atat detalii de lux cat si detalii sport.

In ceea ce priveste combinatia coloristica asupra carora „the new kids in any town” au mereu ceva de spus sau de impus, Japonia este o tara unde se nasc trenduri in fiecare zi sau la fiecare cateva minute. Combinatia coloristica roz aprins si gri deschis pare a fi una de mare efect, nu doar in tarile cu o puternica traditie a acestor culori separate ci mai ales in Europa, unde tot ce este nou si nonconformist este ridicat rapid la rangul de must have. Culorile neon, incredibil de proaspete si rafinate in acelasi timp, sunt reduse pe catwalk la combinatii pertinente, insa pe strada, datorita imaginatiei adolescentine, pot capata noi valori.

Inspiratia tineretului britanic, renumit pentru nonconformism individual cat si la nivel de masa, apare in noul trend tweed, frumos pus in evidenta alaturi de imprimeuri florale, straluciri metalice sau orice alt accent care odata insemna rigoare academica a la Oxford sau Cambridge. Imprimeuri graffitti, inspiratia Shakespeare, detalii preluate din vestimentatia de echitatie, toate acestea isi gasesc locul intr-o tinuta adolescentina uluitor de putin ridicola.

Citeste si:  Garderoba de toamna

Zona scandinava aduce noutati din punct de vedere al simplitatii unor nuante retro, vintage, reinventate pentru a se incadra intr-un spatiu modern care are nevoie de lejeritatea si aerul „calm” al unei perioade de care aprintii nostri isi aduc aminte cu placere (poate doar ca vestimentatie). Esarfe in stil israelian, incaltaminte vintage, asocierea de elemente „grele” drapate : piele, blana, stofa de lana, cu alte elemente fluide, romantice – par a fi motto-ul scandinav in moda.

Tineretea este o „scuza” pentru a experimenta, cum am mai spus, si astfel se nasc trendurile pe care le-am putea usor observa pe strada inainte ca ele sa apara in magazine, stilizate pentru a se potrivi oricarui tipar in materie de look. Cel mai interesant fapt de observat la noua generatie este modul in care poate „scapa” cu nenumarate amalgamari stilistice, si mai mult decat atat, devine abstract o categorie sociala puternica, ce invata repede sa isi impuna dorintele asupra industriei formarii si vanzarii de imagini sau produse.

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.