Cele mai periculoase diete

Dorinta de a slabi rapid si mult ne poate scapa nu numai de kilogramele in plus, ci si de propria noastra sanatate. Iata lista cu cele mai periculoase diete.
1. Dietele cu proteine
Dieta Atkins si dieta Hollywood sunt printre cele mai cunoscute diete cu proteine. Inventatorii acestor diete sunt de parere ca ne ingrasam din cauza carbohidratilor. Prin urmare, ei preting ca cu cat consumam mai putin carbohidrati, cu atat vom slabi mai mult. Aceasta dieta cere renuntarea la paste, legume si fructe, carne si carnati.
Persoana care tine aceasta dieta se simte obosita, are ameteli, stare generala proasta si o culoare pamantie in obrahi. Maximizarea consumului de proteine impreuna cu minimizarea consumului de carbohidrati conduc de cele mai multe ori la dereglari ale metabolismului. Mai mult decat atat, corpul incepe sa produca substituenti pentru carbohidrati din grasimi pentru a compensa deficitul de carbohidrati. Se incarca astfel ficatul, inima si vasele de sange.
Medicii sunt de parere ca cu cat avem mai multe proteine in dieta noastra, cu atat corpul nostru va produce mai mult amoniac, care are efecte negative asupra sistemului reproducator. Cu alte cuvinte, femeile care tin aceasta dieta au sanse ( cu aproximativ 20%) mai mici de a ramane insarcinate.
1. Mono-dietele
Mono-dietele promit o scadere in greutate intre 3 si 10 kg intr-o saptamana. Cei care o tin aleg un aliment si il consuma intreaga saptamana. La mic-dejun, pranz si cina pot manca in orice cantitati, dar numai produsul ales. Cele mai comune produse sugerate includ, rosii, grefe, lapte batut si alte alimente sarace in calorii. Ar trebui de asemenea excluse sarea, zaharul si condimentele in totalitate.
Mono-dietele conduc la un deficit de nutrienti in organism, sistemul imunitar se slabeste, oasele devin mai fragile si riscul dezvoltarii unei anemii creste in mod considerabil. Mesele se transforma intr-o pedeapsa, intrucat persoana este urmarita in mod constant pe parcursul zilei de viziunile alimentului ales. Mai mult decat atat, persoana respectiva poate sa se aleaga cu o alegie la acel aliment.
3. Dietele sarace in grasimi
Dietele sarace in grasimi sunt deseori categorisite ca fiind diete extreme. Persoana trebuie sa excluda avocado, nuci, anumite tipuri de peste, unt si alte produse de acest gen. Se poate slabi pana la 3 kg intr-o saptamana.
Iata care este partea inselatoare: odata consumul zilnic de grasime scade sub 19%, nivelul colesterolului bun, care protejeaza inima si vasele de sange de arteroscleroza, din sange scade. Dar grasimile difera. Deficitul in acizi grasi polinesaturati omega 3 si omega 6, de exemplu, conduc la probleme urogenitale, sau chiar infertilitate. Mai mult decat atat, acei aminoacizi ajuta la absorbtia vitaminele A, D, E si K, care ajuta organismul sa arda grasimile. Daca alimentele consumate sunt in totalitate fara grasimi atunci ficatul nu va fi in stare sa digereze grasimea acumulata.
Nutritionistii au determinat nivelul optim de grasimi din ratia zilnica. Acestea ar trebui sa fie 35% din consumul caloric zilnic.
4. Dieta japoneza
Aceasta dieta este creata pentru 13 zile. Meniul este scris pentru fiecare zi, si nu are absolut nici o legatura cu bucataria traditionala japoneza. Dieta japoneza este deseori comparata cu dieta Atkins. Exista motive intemeiate pentru asta. Desi mesele sunt in general bazate pe cartofi fierti, peste la gratar, carne de pui si oua crude, se ” prescrie” de asemenea si consum zilnic de morcovi, varza, etc. Cheia consta in indepartarea in totalitate a sarii, zaharului, painii si alcoolului din ratia zilnica.
Persoana care tine aceasta dieta poate slabi in jur de 5 kg pe saptamana. Dieta fara sare este de asemenea practicata din motive medicale, de exemplu in cazul obezitatii si bolilor cardiovasculare.
Nutritionistii recomanda sa nu profitam prea mult de aceasta dieta ” exotica”. Daca stai pe aceasta dieta pentru mai mult de doua saptamani, sistemul tau digestiv si procesele metabolice pot incepe sa nu mai functioneze corespunzator.
5. Dieta dulce
Aceasta dieta a fost creata pentru iubitorii de dulciuri, care nu pot trai fara deserturi. Ei vor trebui sa renunte la mancarea normala si sa traiasca numai cu dulciuri.
Oamenii isi pierd de obicei pofta de mancare in totalitate in timp ce tin aceasta dieta, din moment ce gustul dulciurilor ucide apetitul. Se pot consuma cantitati nelimitate de apa.
Versiunea de vara a acestei diete este dieta cu inghetata. Se poate manca inghetata la mic-dejun, pranz si seara. Inventatorul dietei sustine ca inghetata contine calciu. Atunci cand organismul duce lipsa de calciu depoziteaza grasimea, dar pe masura ce nivelul calciului ajunge la normal, greutatea incepe sa scada.
Pare o dieta minunte, insa aceasta se poate finaliza cu un ulcer, gastrita, boli ale ficatului si pancreasului. Mai mult decat atat, este absolut interzis sa se consume ciocolata daca persoana respectiva are hipertensiune. Consumarea inghetatii in cantitati mari poate rezulta intr-o raceala, in cel mai bun caz, sau intr-o urolitiaza in cel mai rau caz.
6. Dieta expresa
– Daca dieta este creata pentru o saptamana, atunci probabilitatea luarii in greutate este de 95%
– Daca dieta este creata pentru 2 saptamani, atunci probabilitatea luarii in greutate este de 50 – 80%
– Daca dieta este creata pentru 3 saptamani, atunci probabilitatea luarii in greutate este de 20 – 50%
– Daca dieta este creata pentru 4 saptamani, atunci probabilitatea luarii in greutate este de 8- 10%
Oamenii apeleaza de obicei la aceste diete inainte sa mearga la zile onomastice, nunti sau vacante, sperand sa scape rapid de kilogramele in plus.

Citeste si:  Necesitatile unei garderobe partea a II-a

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.