Cum sa mananci bine

Aceste sfaturi practice te pot ajuta sa faci alegeri de alimentatie mai sanatoase. Cele doua chei catre o dieta sanatoasa sunt consumarea cantitatilor necesare pentru cat de activa esti si consumarea unei game de alimente pentru a te asigura ca obtii o dieta echilibrata.
O dieta echilibrata si sanatoasa contine o varietate de tipuri de alimente, incluzand o multime de fructe, legume, leguminoase, peste, oua, lapte si produse lactate.
1. Baza meselor tale ar trebui sa fie paine, cerealele, orezul, pastele si cartofii sunt o parte cu adevarat importanta a unei diete sanatoase. Acestea ar trebui sa fie aproximativ o treime din tot ce consumam. Sunt o sursa buna de energie si sunt principala sursa de nutrienti din dieta noastra.
2. Ar trebui sa mancam multe fructe si multe verdeturi. Cel putin 5 portii de fructe variate si verdeturi in fiecare zi. Poate sa fie mult mai usor decat crezi. Trebuie numai sa incerci.
3. Mananca mai multe peste. Si acest lucru ar trebui sa fie facut saptamanal. Pestele este o sursa excelenta de proteine si contine multe vitamine si minerale.
Cel putin doua portii de peste pe saptamana sunt necesare, incluzand o portie de ulei de peste.
4. Fie ca ne place sau nu, dar trebui sa renuntam la grasima saturate si la zahar.
Pentru a ramane sanatoase avem nevoie de ceva grasime in dieta noastra. Ceea ce este cu adevarat important este felul de grasime pe care il consumam. Exista doua tipuri de grasime:
– grasimi saturate – daca mancam prea multe creste cantitatea colesterolului din sange, crescand astfel si riscul de a dezvolta boli de inima.
– grasimi nesaturate – acestea scad colesterolul
Alimente cu grasimi saturate:
– carnati, carne cu grasime
– branza dura
– unt
– pastrama
– prajiturele si biscuiti
– creme
– ulei de cocos
5. Incearca sa consumi mai putina sare, intrucat aceasta poate ridica tensiunea.
6. Fii activa si incearca sa iti mentii o greutate sanatoasa
Nu este o idee buna sa fii fie subponderala, fie supraponderala. Sa fii supraponderala poate conduce la probleme de sanatate precum bolile de inima, tensiune sau diabet. Sa fii subponderala ar putea de asemenea sa iti afecteze sanatatea.

Citeste si:  Dieta si lupta cu kilogramele

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.