Mentinere greutate stabila

Cum imi pot pastra greutatea?
1.Motivatia este cheia pastrarii unei greutati sanatoase.Aminteste-ti zilnic de motivatia ta.
2.Construieste-ti un sistem de suport format din membrii familiei,prieteni sau alatura-te unui grup de suport.
3.Cu ajutorul dieticianul, determina un gol al caloriilor pe care sa-l atingi pentru mentinerea greutatii.
4.Alege o greutate maxima, o greutate pe care nu trebuie sa o depasesti. Apoi, cantareste-te zilnic. Daca te apropii de greutatea maxima, concentreaza-te pe controlul portiei, alegerea mancarii, exercitii si atitudine.
5.Mananca mai putine calorii, reducand numarul de calorii sau diminuand cantitatea de grasime si zahar din dieta;
6.Redu grasimile adaugate: manacarea prajita, margarina/untul, sosurile grase,maioneza.Foloseste,in schimb,lamaia,vinul,ierburi etc.
7.Nu sari peste nicio masa;4-5 gustari pot ajuta la satisfacerea foamei, tinandu-ti foamea sub control;
8.Nu te infometa.Aceasta stare poate duce la sentimentul de deptivare si mareste sansele de a claca(mancatul necontrolat,excesiv).
9.Pastreaza o cantitate mica de calorii,gustari scazute in calorii:legume crude, fructe;
10.Alege mancare bogata in fibre: paine din cereale sau secara, cereale, orez maro,fructe si legume;
11.Tine un jurnal cu exercitii si mancarea consumata.Noteaza tot ce mananci sau bei, inclusiv marimea portiei.Jurnalul te va ajuta sa inveti despre obiceiurile tale culinare si sa analizezi alegerile facute.
12.Limiteaza varietatea de alimente disponibile la cele mai sanatoase optiuni.Evita bufetul si frigiderele pline cu mancare nesanatoasa.
13.30 mminute, in fiecare zi, trebuie dedicate aerobicului si 20 minute , de doua ori pe saptamana, antrnament cu greutati.Incearca sa folosesti un aparat care masoara pasii..si incearca sa mergi 10.000-15.000 pasi zilnic.
Care sunt motivele din cauza carora nu poti slabi?
Stii daca trebuie sa slabesti. Iti dai seama din modul in care arati, cum te simti, sau daca hainele sunt prea stranse.Dar, pentru a face schimbari,nu trebuie numai sa vezi ce ai facut corpului tau,ci trebuie sa constientizezi de ce iti abuzi corpul.Pentru inceput, incearca sa faci un test-‘de ce’,adica intreaba-te ‘de ce?’ cu privire la greutatea ta pana gasesti un raspuns real- motivul pentru care vrei sa slabesti si de ce nu reusesti. Ar trebui sa arate cam asa:
De ce vrei sa slabesti?
Pentru ca vreau sa incap in vechea mea pereche de blugi.
De ce vrei sa incapi in vechea pereche de blugi?
Pentru ca asa as avea mai multa incredere in mine.
De ce vrei mai multa incredere?
Pentru ca m-as simti mai bine cand as intalni noi oameni.
De ce vrei sa intalnesti noi oameni?
Pentru ca am divortat recent si sper sa incep o noua relatie.
De ce vrei sa incepi o noua relatie?
Pentru ca ma simt singura.
Si aici, probabil,firul intrebarilor se opreste,cand pot sa legi prima intrebare cu ultimul raspuns,Vrei sa slabesti pentru ca esti singura, iar cauza ingrasarii in primul rand are ca motiv acelasi lucru-te simti singura.
Care este un plan bun pentru slabit?
1.Trei mese principale,plus gustari astfel incat nu iti e niciodata foame.Nu mananci cu 3 ore inainte de culcare.
2.Alimente pe care trebuie sa le manaci si alimente pe care sa le eviti:
Alimente ‘bune’:fibre,nuci, proteine din carne de pste sau pui;
Alimente ‘rele’:zahar,fainoase albe,grasimi prelucrate;
3.Mancare pentru foame neasteptata: mere, alune, guma fara zahar, apa, legume, iaurt dietetic,branza;
4.Suplimente care sa asigure primirea nutrientilor: in fiecare zi ia o capsula de multivitamine pentru a te asigura ca primesti nutrientii necesari.Din mancare si multivitamine trebuie sa iei in total 1200 mg de calciu,600IU de vitamina D,400mg de magneziu,300mg de vitamina B5.
5.Nu ezita sa ceri sfatul nutritionistilor si antrenorilor.Dar,cel mai important,iti trebui un partener in acest proces care sa te incurajeze.
6.Cum trebuie sa faci fata greselilor:este ok sa faci greseli,cel mai important este sa le recunostisi sa-ti oferi sansa sa te intorci pe calea buna.

Citeste si:  Frumusetea absoluta nu exista

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.