5 schimbari care fac minuni in dieta

A venit primavara si primul lucru la care te gandesti este silueta, insa timpul nu prea iti permite sa incerci fel de fel diete. Ei bine, noi iti recomandam acum cateva schimbari in alimentatia ta, care pot face adevarate minuni.
Pentru a avea o silueta de vis si pentru a fi sanatoasa nu e neaparat necesar sa urmezi o dieta speciala. E destul sa stii ce anume trebuie sa mananci, cat si cum. Asa ca incearca sa respecti urmatoarele reguli si vei vedea ca rezultatele nu vor intarzia sa apara.
1. Renunta la ulei
Poate ca ti se pare imposibil sa renunti la ulei, inca cu putina vointa vei reusi. Pentru inceput inlocuieste uleiul de floarea-soarelui cu cel de masline. Acesta este mai sanatos, insa in ceea ce priveste numarul de calorii nu este o diferenta foarte mare. Asa ca, in loc sa pui patru linguri de ulei la o salata, foloseste doar doua si adauga si putina zeama de lamaie. La prajit foloseste vase din teflon, fiindca astfel vei utiliza o cantitate mai mica de ulei. Totodata, nu este recomandat sa folosesti ulei de masline la prajit deoarece s-a constatat ca poate fi toxic.
2. Inlocuieste sucul de fructe cu fructe proaspete
Chiar daca se spune ca prin procesare fructele nu-si pierd proprietatile, cosumate proaspete ele contin mai multi nutrienti decat sucul si iti dau mai multa energie. Asa ca, dimineata pe stomacul gol, in loc de un pahar cu suc, mananca un fruct proaspat. De fapt este indicat ca inainte de fiecare masa sa consumi cel putin un fruct. Fa-ti din aceasta practica un obicei.
3. Evita prajelile
Incearca pe cat posibil sa renunti la prajeli. Prepara carnea si legumele la gratar sau la abur. Vei vedea ca sunt la fel de gustoase, si numarul caloriilor, neglijabil. Poti stropi legumele cu suc de lamaie si de portocala sau poti presara verdeturi precum marar si patrunjel.
4. Incearca legumele verzi
Acestea sunt bogate in vitamina C si in minerale. Opteaza pentru o salata de varza cu castraveti, marar sau patrunjel. Spanacul este de asemenea foarte sanatos si important intr-o dieta echilibrata, deoarece are un continut ridicat de fier. Mananca pastai verzi, telina sau brocoli pe care le poti prepara la gratar sau la abur. O cana de pastai de exemplu contine mai putin de 40 de calorii. In plus, le poti consuma la orice ora din zi si in ce cantitate doresti, deoarece numarul caloriilor este nesemnificativ.
5. Renunta la mancarea de tip fast-food
E cel mai bun lucru pe care-l poti face pentru organismul tau. In primul rand, nu este deloc sanatoasa, iar in al doilea rand, contine foarte multe calorii. Stiai ca un sfert de pui la rotisor contine 250 de calorii? Pe cand un piept de pui pregatit la gratar contine 130 de calorii. Asa ca, in loc sa dai fuga la fast-food-ul de vizavi mai bine mananca un mar sau o salata de legume proaspete.

Citeste si:  Sfaturi pentru dieta ta

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.