Meniu de primavara

Acum, cand organismul iese ceva mai slabit din iarna, daca incepi o dieta, tine minte ca ai nevoie de…
Fibre
La fiecare masa, incearca sa mananci si o cantitate mica de cereale integrale. Contin fibre insolubile(celuloza, lignina) care, in contatc cu lichidul intestinal, se umfla si favorizeaza tranzitul intestinal, combatand astfel constipatia. Orezul integral este perfect pentru a contracara fermentatia din intestine si balonarile.
Potasiu
Daca ai probleme cu retentia de lichide, potasiul este aliatul tau de nepretuit. El stimuleaza diureza, si, totodata, ajuta la reducerea cantitatii de apa din tesuturi. In general, se gaseste in toate fructele si verdeturile. In special inbanane, kiwi, cartofi si caise.
Iod
In aceasta perioada a anului, este bine sa mananci mai mult peste decat carne. Datorita continutului de iod, pestele stimuleaza tiroida si da pinteni metabolismului. Peste slab inseamna calmar, merluciu, dorada, ton, pastrav. Iar daca iti garnisesti portia de peste slab cu alge (le gasesti si la magazinele de produse naturiste), ti-ai asigurat doza optima de iod. In plus, algele au efect drenant, depurativ si scad nivelul colesterolului.
Salata de papadie si ridichi
Papadia stimuleaza secretia bilei si eliminarea acesteia, avand efect dezintoxicant. In plus, este diuretica si ajuta la combterea riscurilor de retentie hidrica, tipice cand vremea se incalzeste. Ridichile amelioreaza functionarea ficatului, datorita rafanolului (o substanta cu rol puternic bactericid). De asemenea, ele furnizeaza organismului vitamina C si potasiu.
Patrunjel
Contine niste principii active ce au efect depurativ si diuretic. In combinatie cu ulei si lamaie, il poti servi impreuna cu peste sau carne pur si simplu ca salata.

Citeste si:  Machiaj rezistent

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.