Ce mancam inainte si dupa antrenament

Alimentatia este esentiala in viata noastra de zi cu zi. Multe persoane refuza masa dinaintea antrenamentului sau mananca un covrig pe fuga. Daca va uitati la indicele glicemic al acestui aliment veti descoperi ca se apropie foarte mult de 100. Specialistii sunt de parere ca alimentele cu un indice glicemic ridicat fac ca raspunsul insulinic declansat sa reduca rezerva de carbohidrati. Pentru a forta organismul sa consume din depozitele de glicogen din organism este bine sa consumati alimente cu indice glicemic mic inainte de antrenament. Mancati carne slaba (piept de pui, peste, muschi vita) la gratar cu salata. In acest fel veti rezista cu succes pe tot parcursul antrenamentului.

In timpul efortului rata metabolismului creste foarte mult. Daca nu mancati dupa antrenament corpul intra in catabolism (corpul incepe sa distruga tesut muscular pentru a obtine din el aminoacizi esentiali). Cercetarile au dovedit ca rata de sintetizare a proteinelor in organism se dubleaza dupa exercitii intense. Chiar si dupa 24 de ore metabolismul se mentine mai ridicat, peste nivelul normal. S-a constat ca dupa un efort intens depozitele de glicogen din muschi sunt aproape golite.
Consumati dupa antrenament alimente bogate atat in proteine, cat si in carbohidrati pentru a reface depozitele de glicogen din muschi. In acest fel, preveniti distrugerea tesutului muscular. Foarte multi sportivi consuma imediat dupa antrenament un supliment nutritiv bogat in proteina pentru nu intra in catabolism. Ce sunt aceste suplimente nutritive? Ele sunt tot alimente, dar mai concentrate, si pot inlocui cu succes o masa. Se recomanda dupa antrenament deoarece se absorb mult mai repede decat hrana traditionala. Cele mai folosite suplimente sunt: aminoacizii (sub forma de pastile de diferite concentratii) sau concentrat proteic (se consuma sub forma lichida, cu apa sau lapte dupa preferinte)

Citeste si:  Parfumul de portocale relaxeaza detinutii periculosi, se arata intr-un studiu

Aceste suplimente se recomanda persoanelor care sunt obisnuite cu antrenamentele. Este foarte important atunci cand va hotarati sa consumati aceste suplimente sa va adresati unui antrenor de fitness. Acesta va poate indica ce tip de supliment aveti nevoie, precum si modul de utilizare. Nu incercati sa consumati aceste suplimente dupa ureche. S-ar putea sa aveti surprize neplacute!
Proteinele sarace in carbohidrati sunt recomandate celor care vor sa slabeasca si sa-si pastreze masa musculara. Cele care contin un procent mai mare de carbohidrati sunt recomandate mai ales celor care vor sa castige kilograme, respectiv masa musculara.
Pentru cei care sunt obisnuiti cu masa traditionala, le recomand sa manance carne slaba la gratar cu salata sau cu o portie mica de orez. In acest fel organismul dumneavoasta isi reface cu succes depozitele de glicogen. Poate unele dintre voi se intreaba de ce recomand carne slaba, inainte si dupa antrenament. Ei bine, sa nu uitam ca organismul nostru are nevoie nu numai de glucide, dar si de proteine, respectiv lipide. Pentru ca organismul dumneavoastra sa se simta bine trebuie sa aveti o masa echilibrata.

Citeste si:  Si fructele pot sa ingrase daca sunt consumate in cantitati nelimitate

Multe persoane care doresc sa piarda in greutate consuma cu preponderenta legume si fructe. Aceste alimente sunt foarte sanatoase, sunt un izvor de vitamine si minerale. Pentru o persoana care practica fitness-ul sau alte feluri de miscare nu este insa suficient. Pentru a duce un antrenament la bun sfarsit aveti nevoie de forta si rezistenta.

Citeste si:  Comediile scot la iveala tensiunea si disconfortul emotional

4 Comentarii
  1. Sunt vegetariana si am o viata destul de activa si nu pot spune ca simt lipsa carnii in niciun fel. Nu cred ca este nevoie neaparat de carne pentru a avea energie – ma simt excelent si sunt vegetariana de aproape 6 luni

  2. Depinde ce intelegeti dumneavoastra prin a fi o persoana activa.Regimul acesta este recomandat mai ales celor care fac fitness.Fentru a rezista la un antrenament de fitness este nevoie si de putina proteina in alimentatie(fie ea si de origine vegetala).Nu este obligatoriu sa mancati carne.(importan este sa aveti in alimentatie si proteine de origine animala sau vegetala).

  3. Deci este bine sa mancam dupa antrenament? eu nu pot manac nicioadata inainte de antrenament, asa m-am obisnuit, si nici dupa vreo 2 trei ore, desi acesta este intens…pt ca imi doresc sa slabesc si mi-e frica de ingrasare.

  4. Daca mancati cat si ce trebuie nu va ingrasati!Daca va infometati si mancati mai rar, stresati organismul si veti asimila mai mult decat trebuie.este bine sa mancat inainte cat si dupa antrenament cu cel putin o ora.Nu mancati insa mult la o masa!Succes

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.