Ce mancam si in ce cantitate (partea I)

Please select a featured image for your post

Ce mancam si cat mancam ne poate influenta sanatatea. Pentru a ne mentine sanatos, din meniul nostru zilnic nu trebuie sa lipseasca anumite elemente. Care sunt acestea si in ce cantitate trebuie sa le consumam aflati chiar in randurile de mai jos. Va invitam sa le descoperiti si totodata sa le consumati in asa fel incat sa va asigurati o dieta echilibrata si o forma fizica buna. Carnea. Rosie sau alba, carnea asigura o cantitate mare de proteine, usor de asimilat de catre organism. Carnea rosie este o sursa excelenta de fier, singurul sau dezavantaj fiind numarul mare de grasimi care il contine. Acestea duc la o marire a colesterolului, accetuand totodata si riscul aparitiei afectiunilor cardiovasculare. Carnea rosie trebuie consumata cu masura, preferandu-se consumul a doar doua portii de carne rosie pe saptamana.
Citeste si:  Ai grija de vederea celor mici
Carnea alba, ne asigura mai putin fier, dar si mai putine grasimi. In cazul carnii albe, este recomandat consumul a 3 portii pe saptamana, de preferinta la pranz sau la cina. Carnea este, in general, foarte sanatoasa. Ea contine cantitati mari de vitamine din complexul B, dar si zinc sau cupru.
Carnea este un element foarte important, care nu trebuie sa lipseasca din alimentatia noastra. Atata timp cat aceasta este gatita sanatos si in cantitati rezonabile, nu exista pericolul de a ne pune in pericol sanatatea.
Legumele. Legumele, sunt unele dintre cele mai importante elemente ale unei alimentatii. Bogate in vitamine, saruri minerale, apa si fibre, legumele sunt practic indispensabile unei alimentatii corespunzatoare.Fie crude, in salate sau fierte, legumele trebuie consumate zilnic, la fiecare masa.
Citeste si:  Un arbust otravitor ar putea detine solutia impotriva durerii
Acestea trebuie sa varieze si ca si culoare. De exemplu, culoarea galben-portocaliu arata ca unele legume precum morcovii sau ardeii contin o sursa importanta de betacaroten. Acesta este un agent antiimbatranire si tocmai de aceea, legumele de aceasta culoare trebuie consumate fara restrictie. Nu exista o limita nici in consumul celorlalte legume. Acestea trebuie consumate daca nu zilnic, macar de 3 ori pe saptamana. Alaturi de vitamine, legumele mai contin acei pigmenti si compusi aromati, care dau culoarea si gustul mancarii.
Consumati legume proaspete si feriti-va pe cat posibil de cele conservate. Legumele din conserva, din cauza sarii care se foloseste la pastrarea lor, isi pierd din continutul de vitamine. Lactatele. Lactatele nu trebuie sa lipseasca din dieta zilnica pentru ca acestea asigura necesarul de calciu al organismului. Iaurturile si laptele fermentat ajuta la refacerea florei intestinale, ajutand astfel corpul sa reziste mult mai bine in fata infectiilor.
Citeste si:  Ce nu stiati despre disfunctiile erectile...
Atat laptele cat si produsele derivate din acesta contin un numar mare de substante nutritive necesare organismului. Laptele este sursa cea mai importanta de calciu. Acesta contine insa si potasiu, sodiu si vitaminele A si D. O mare sursa de calciu se regaseste si in branzeturile tari. Dezavantajul este ca acestea, fata de cele moi contin si mai multe grasimi. Important este sa folositi zilnic produse lactate. Specialistii recomanda ca acestea sa fie consumate de cel putin doua ori pe zi. Alegeti-va produsele degresate, daca va temeti de kilogramele in plus si nu renuntati sub nici o forma la lactate.Trebuie retinut ca produsele lactate sunt esentiale pentru sistemul osos.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.