Cum controlam stresul pe timpul sarcinii?

Sarcina este deopotriva o perioada a bucuriei, a schimbarilor si a provocarilor. Pentru ca fiecare sarcina este diferita, fiecare femeie, sub indrumarea medicului ei, trebuie sa gaseasca cele mai bune metode de a-si ingriji sanatatea si starea de spirit. Cu toate acestea, iata cateva indrumari practice care ar putea fi de folos tuturor viitoarelor mamici pentru a tine sub control stresul asociat sarcinii!

Vorbiti cu medicul dumneavoastra si rugati-l sa va recomande un program de exercitii fizice. Intensitatea si durata acestuia trebuie sa fie adaptate particularitatilor corpului dumneavoastra si ale sarcinii. Veti descoperi ca o plimbare usoara, in fiecare zi, poate face minuni pentru eliminarea stresului si intarirea muschilor implicati in nastere.

Mancati echilibrat! O dieta echilibrata, alcatuita cu sprijinul medicului dumneavoastra, va confera nivelul optim de energie pentru a rezista intreaga zi, in special atunci cand va simtiti obosita sau epuizata. Cu cat mancati mai multe alimente considerate nesanatoase (cum este mancarea de tip „fast-food”), cu atat corpul va fi supus unui stres suplimentar. Organismul dumneavoastra are nevoie de toti nutrientii esentiali pentru a face fata stresului zilnic.
Atunci cand aveti greturi matinale, pastrati-va calmul. Incercati sa mancati un biscuit sarat sau o felie de paine prajita. Veti descoperi ca mancand mai des si mai putin, puteti ameliora starile de greata. Monitorizati atent aceste stari, iar daca remarcati ca interfereaza semnificativ cu programul dumneavoastra zilnic sau cu pofta de mancare, adresati-va imediat medicului.
Lipsa somnului sau un somn neodihnitor contribuie la amplificarea stresului. Daca va este greu sa adormiti, achizitionati-va o perna de corp confortabila, cearsafuri noi si chiar un aparat de atenuare a zgomotelor. Ameliorati durerile de spate, dormind pe o parte, nu pe spate sau pe burta. Puneti-va intre genunchi o perna, pentru o postura mai buna.

Citeste si:  Dureri insuportabile de umar: vedeti cum va ajuta kinetoterapia

Faceti bai caldute (atentie: nu fierbinti, pentru ca apa fierbinte poate dauna fatului)! Rugati-i pe cei apropiati sa nu va deranjeze pe parcursul acestor momente de respiro, de care trebuie sa beneficiati din plin pentru a va detensiona spatele si muschii picioarelor.
Lasati treburile casei sa astepte sau rugati-l pe partenerul dumneavoastra sa va preia din sarcinile obisnuite. Programati-va pauze dese, atunci cand depuneti efort fizic, mai degraba decat sa incercati sa terminati totul cat mai repede. Nu ignorati mesajele transmise de corpul dumneavoastra: daca acesta va spune sa va odihniti, faceti-o!
Daca trebuie sa iesiti din casa, aveti grija la avertismentele meteorologice. Evitati temperaturile extreme, precum si perioadele din zi cu precipitatii abundente, care v-ar putea ingreuna deplasarea si ar creste riscul de accidente.
Apelati la tehnici naturale de reducere a stresului, cum sunt yoga, meditatia sau biofeedbackul. Fiecare dintre aceste metode constituie maniere neninvazive care va ajuta sa va concentrati, sa indentificati factorii stresori si sa eliminati stresul intr-un mod constructiv.
De asemenea, evitati pe cat posibil situatiile care v-ar putea ingrijora sau intrista, la fel si persoanele in preajma carora nu va simtiti confortabil.
Unele femei gasesc linistitor sa petreaca momente vorbind cu bebelusul din burtica. Astfel, ele „se impaca” cu „cauza” simptomelor sarcinii si reusesc sa treaca mai usor peste provocari.
Ascultati muzica! Evitati muzica cu mesaje puternice sau melodiile care va amintesc de experiente marcante din trecut. Pe durata sarcinii, emotiile tind sa fie mai greu de tinut sub control, astfel incat un prilej de relaxare se poate transforma intr-un factor stresor daca nu gasiti muzica potrivita, care sa va relaxeze si sa va induca o stare de bine.
Unele femei gasesc util sa consulte pe timpul sarcinii un specialist in sanatate mintala. Sarcina inseamna nu doar modificari ale corpului, ci schimbari ale atitudinii generale asupra vietii. Poate fi util sa parcurgeti acest drum sub indrumarea unui specialist.
Sarcina il poate afecta si pe partenerul dumneavoastra. Probabil ca va simtiti coplesita de modificarile pe care corpul dumneavoastra le sufera, pentru a mai acorda atentie si trairilor sale. Petreceti timp impreuna, intr-un cadru relaxat – o cina, o plimbare etc. va vor oferi amnadorura un prilej de a mai alunga stresul si grijile.

Citeste si:  UROREC® (silodosin), lansat pe piata din Romania

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.