Efectele dietelor asupra pielii noastre

Nutritionistii nu vor obosi niciodata sa ne-o spuna: dietele prea stricte ne afecteaza sanatatea. Numai ca acum vocilor lor li se adauga si dermatologii. Privarea de anumite alimente duce nu numai la carente (desi acestea sunt cele mai grave), ci si la un aspect neplacut al tenului. Asadar, ce reparam pe de o parte, stricam pe alta inclusiv din punct de vedere al aspectului fizic.
In continuare, vom arata cum afecteaza cele mai populare diete aspectul pielii noastre.

Dieta Atkins
In linii mari, aceasta dieta se caracterizeaza prin consum redus (a se citi aproape inexistent) de carbohidrati si exces de proteine. Ei, excesul de proteine poate duce la scaderea nivelului de calciu care, la randul lui, cauzeaza pierderea densitatii osoase. Si stim cu toate ce efecte are asta asupra unui chip, De asemeena, aciditatea unui regim bazat pe carne duce la dereglari ale ph-ului pielii si o face mai vulnerabila in fata actiunii nocive a razelor ultra-violete. Asadar, daca tineti mortis sa urmati aceasta dieta, luati suplimente cu calciu si consumati si fructe si legume. Structura lor bazica va neutraliza aciditatea carnii si va vor furniza si antioxidantii atat de importanti in lupta impotriva radicalilor liberi.

Citeste si:  Tampoanele si absorbantele, interzise de UE si OMS

Dieta South Beach
Un regim care limiteaza drastic aportul de zahar, dar care permite consumul de carbohidrati sanatosi (cereale integrale si orez brun), este benefic pentru cele care lupta cu acneea. Studiile au aratat ca o dieta bazata pe un indice glicemic mic ajuta la stoparea acneei. Iar daca exista si o interdictie asupra dulciurilor cu atat mai bine. Zaharul agraveaza inflamarea pielii, iar asta dauneaza colagenului. Or, stim prea bine ca problemele cu colagenul inseamna imbatranirea pielii.
Primele doua saptamani ale dietei, in care sunt eliminate total zaharul, majoritatea carbohidratilor, fructele si anumite legume, pot duce la deshidratare. Daca vrei sa-ti ajuti pielea, consuma suplimente cu ulei de peste si bea apa din belsug.

Citeste si:  Starile de mahmureala, mai puternice odata cu inaintarea in varsta

Dieta vegana
Un meniu compus din fructe, legume, cereale integrale, nuci si legume-boabe contine antioxidanti din belsug, dar lipsa proteinelor de origine animala duce la pierderea tonusului pielii. Proteinele repara si intineresc pielea si parul. Lipsa lor duce la un aspect uscat, tern, nesanatos. De aceea, veganii trebuie sa aiba grija si sa le inlocuiasca consumand mazare, migdale, tofu si unt de arahide.

Dieta mediteraneana
Asa cum banuiati poate, dieta mediteraneana nu are carente. Sa consumi peste proaspat, fructe si legume, grasimi nesaturate si carne slaba face minuni pentru tenul nostru. In plus, consumul de ulei de masline ne mentine pielea hidratata si lupta si impotriva cancerului de piele. Alte beneficii sunt fibrele din cerealele integrale si acizii omega din fructele de mare, care reduc riscul de acnee si imbunatatesc elasticitatea pielii. Pe de alta parte, cate un pahar de vin rosu pe zi lupta si el impotriva imbatranirii prin resveratrolul continut.

Citeste si:  Cancerul de col uterin

Dieta fara grasimi
Exista diete care exclud total grasimile, indiferent daca sunt saturate sau nu, indiferent de provenienta lor. O astfel de dieta este din start gresita pentru ca organismul nostru nu poate produce singur acizi grasi. Fara ei, ajungem sa avem o piele uscata, sa suferim de pierderea parului, iar unghiile ajung sa se exfolieze. Nucile, alunele, fasolea si pestele sunt surse excelente de omega 3.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.