Mituri privind curele de slabire (partea I)

Please select a featured image for your post

Oferta regimurilor de slabire existente la ora actuala este extrem de generoasa. Majoritatea acestor regimuri garanteaza scaderi rapide in greutate, ignorand insa aspectele negative ce pot deriva din urmarea unui astfel de regim: carente nutritionale, reacumularea kilogramelor, efecte yo-yo sau chiar dereglarea metabolismului. De aici deriva si o serie de idei preconcepute privind curele de slabire, iar noi vom incerca sa vedem daca lucrurile care se spun sunt adevarate sau doar simple vorbe in vant. 1.La masa de seara se mananca cel mai putin. Se spune ca in regimurile de slabire cel mai mult trebuie sa mananci dimineata, apoi la pranz, iar seara cat de putin. Foarte multe persoane insa, din cauza modului de viata si din cauza faptului ca muncesc in jur de 10-12 ore zilnic acorda prea putina importanta pranzului, iar cina devine masa principala a zilei.
Cina indestulatoare, insa nu abundenta asigura un somn odihnitor deoarece procesul digestiv care are loc imediat dupa masa favorizeaza aparitia somnului. Prin urmare pentru a avea o greutate normala si a te mentine in forma este foarte important sa mananci conform modului de viata propriu, fara a face exagerari indiferent de momentul zilei.
Citeste si:  Afinele protejeaza impotriva hipertensiunii arteriale
2. Micul dejun trebuie sa fie foarte copios. Unele studii arata ca micul dejun trebuie sa acopere cam 25% din totalul caloriilor consumate zilnic de o persoana, insa acest lucru presupune ca urmatoarea masa sa fie luata abia seara. Ideal este ca micul dejun sa fie luat undeva in cursul diminetii, atunci cand apare senzatia de foame, nu neaparat imediat dupa trezire si mancarea servita la micul dejun trebuie consumata pana cand apare senzatia de satietate. Luand un mic dejun copios se poate ajunge la perturbarea unor mecanisme de control al apetitului si greutatii corporale. 3. Nu trebuie sarita nici o masa.Este foarte important ca in cadrul unei diete sa se respecte numarul de mese. Chiar si eu sandwich poate ajuta deoarece atunci cand apare senzatia de foame organismul trebuie sa primeasca mancare. Un sandwich usor cu salata verde si piept de pui care nu ingrasa va potoli foamea. Un fruct si un pahar cu apa pot alunga senzatia de foame. Nu este recomandat a sari peste nici o masa deoarece organismul va compensa la masa urmatoare facandu-si provizii.
Citeste si:  Ingrijire dinti
4. Unele alimente sunt interzise. In curele de slabire nici un aliment nu este rau sau interzis, totul depinde de modalitatea si cantitatea in care este consumat. Unele alimente favorizeaza pierderea in greutate daca sunt consumate in cantitati mari, altele trebuie consumate in cantitati mici, nicidecum interzise pentru a ne pastra sanatatea. Alte alimente cum sunt dulciurile, chiar daca nu sunt indispensabile ne fac placere si de aceea o bucatica de ciocolata nu va da peste cap un regim de slabire.
Citeste si:  Infuzia - buna pentru gravide
Ceea ce putem face este sa inlocuim zaharul cu mierea pentru a indulci unele mancaruri sau bauturi deoarece mierea are o putere de indulcire superioara zaharului. Zaharul brun este considerat mai bun intr-un regim decat zaharul alb, insa este o conceptie gresita deoarece el este doar mai usor digerabil. Nici inlocuitorii artificiali cum sunt zaharina nu ajuta mai mult in curele de slabire. Inlocuirea prajiturilor si fursecurilor servite la desert cu fructe este o idee excelenta pentru consumarea dulciurilor in timpul unei diete. Este ideal sa se renunte la unele grasimi cum ar fi slanina, untura si carnea grasa dar si la unt, margarina sau maioneza. Uleiul presat la rece este cel mai bun, dar si acesta trebuie consumat cu masura. Uleiul vegetal contine acizi grasi nesaturati, esentiali si este necesar metabolismului.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.