Nutritia pentru unghii sanatoase

Care sunt cauzele ce produc probleme ale unghiilor? Un organism sanatos va prezenta o culoare piersicie-rozalie a unghiei. In cazul In care apare o problema in functionarea normala a organismului unghiile o vor arata:

– lipsa vitaminei A si a calciului produce uscarea si lipsa de stralucire a unghiilor.
– lipsa proteinelor, acidului folic si a vitaminei C provoaca despicaturi in cuticulele care inconjoara unghia. De asemenea din cauza lipsei de proteine mai pot aparea si dungi albe pe unghii.
– exfolierea unghiilor poate fi cauzata de o cantitate insuficienta de acid drohidric.
– psoriazisul provoaca ingrosarea, erodarea sau desprinderea unghiei.
– infectia cu candida face ca unghiile sa devina moi, decolorate, groase si cu forme neregulate.
– astmul, bolile cardiace, emfizemul pulmonar sau bronsita pot face ca unghiile sa capete o culoare albastrie. Dilatarea bronhiilor sau acumularea de lichid limfatic in tesuturi fac ca unghiile sa devina galbene.
– lipsa de vitamina B12 poate duce la o uscare excesiva a unghiilor, la curbarea lor spre varf si la innegrirea lor.
– o deficienta de zinc poate duce la aparitia petelor albe pe suprafata unghiilor si la fragilitatea acestora.
– deficienta fierului (anemia feripriva) face unghiile palide, subtiri, casante, cu santuri si sa se rupa usor.
– crapaturile si taieturile de pe suprafata unghiilor indica o nevoie de lichide a organismului.
– pielea inrosita din jurul cuticulelor poate fi cauza unui metabolism incet sau a unei lipse de acizi grasi esentiali.

Citeste si:  40% dintre persoanele cu tulburari de miros dezvolta Parkinson

Cum putem imbunatati sanatatea unghiilor?

– Pentru a trata unghiile care se crapa sau se rup va recomandam sa consumati suc de morcov, oua, lapte, peste gras si ficat pentru a creste aportul de vitamina A. Puteti lua si suplimente cu untura de peste.

– Contra petelor albe mancati fructe de mare, carne de pasare si cereale integrale pentru a spori aportul de zinc si vitamina B.

Citeste si:  Usher face 1000 de abdomene de zi pentru a se mentine in forma

РContra infectiilor micotice si bacteriene sporiti imunitatea m̢nc̢nd ceapa, usturoi, alimente cu vitamina C si flavonoide (fructe si legume), alimente bogate in zinc (nuci, crustacee) si alimente cu acizi grasi omega-3 (seminte, peste gras, ulei de rapita).

– De asemenea contra infectiilor cu ciuperci tamponati sau masati unghiile cu un amestec din 5 picaturi de ulei din arbore de ceai si 5 de ulei de galbenele.

Citeste si:  Lyxumia® (lixisenatida) in combinatie cu insulina bazala plus anti-diabeticele orale au redus in mod semnificativ HbA1c si glucoza postprandiala

– Tot contra infectiilor puteti folosi un amestec din 5 picaturi de ulei de eucalipt, 10 picaturi de ulei de arbore de ceai si galbenele si 2 linguri de ulei de migdale dulci.

РDaca problemele unghiilor sunt cauzate de psoriazis m̢ncati alimente cu continut de acizi grasi esentiali (peste gras, cereale, nuci, seminte).

РPentru intarirea unghiilor luati laptisor de matca, spirulina sau alge marine. Puteti alege si o metoda de tratament: amestecati Intr-un bol miere si ulei de masline In cantitati egale, adaugati apoi un galbenus, amestecati bine si bagati v̢rfurile degetelor inauntru.

sursa: www.etratamente.ro


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.