Tae Bo – ghidul incepatorului

De cativa ani incoace, printre cei care asuda pentru ca vor sa arate bine si sa fie si sanatosi, fitnessul si aerobicul – asa cum le stiam de la ora de sport din generala – incep sa fie desuete. In schimb, capata popularitate o activitate cu un nume cu rezonante asiatice, si anume tae bo. Nu l-as numi tocmai arta martiala, dar el isi are totusi radacinile in kickboxing, fiind pus la punct si promovat intens de Billy Blanks. “Tae” inseamna “picior” in coreana, iar “bo” este prescurtare de la “box”. Acum va puteti usor da seama ca tae bo implica genul de miscari care seamana cu “loviturile”.

In primul rand, pentru cele mai lenese si mai molcome din fire, tae bo pare o chestie a dracului si epuizant de energica. Multe ridicari de picioare, multe elemente de stretching, fandari si sarituri si ne amintim cu totii de momentele in care repetam miscarile lui Jackie Chan in copilarie, cand toti visam sa fim karatisti. Cu alte cuvinte, daca nu-ti place ritmul alert, rapiditatea, daca vrei sa iti pastrezi machiajul in forma intacta si sa nu uzi bustiera la subrat, atunci tae bo nu e pentru tine. Pentru fiecare “lovitura” iti trebuie sete si pasiune. Si daca te gandesti ca o sedinta de tae bo tine 50 de minute fara pauze poate iti vine sa… te lasi dinainte de a incepe. Ma rog, exista niste pauze, dar nici atunci nu stai, ci faci sarituri pe loc pentru a nu-ti “iesi din mana” si a nu pierde ritmul.

Citeste si:  Modalitati prin care sa ramai mereu tanara

Totusi, are avantajele lui. Nu faci 400 de abdomene ca apucatul, nici 500 de genuflexiuni sau de flotari. Ceea ce, pe langa epuizare, aduce si plictiseala. Nu, la tae bo, nu exista monotonie. Fiecare serie de miscari ajunge sa semene cumva cu un dans, iar daca te asiguri ca ai un instructor bun nu te vei plictisi, iar miscarile iti vor pune la treaba toate grupele de muschi.

Tae Bo combina aerobicul cu exercitiile cardio, ceea ce duce la arderi mult mai rapide si, daca scopul tau este sa slabesti, procesul se va instala mult mai repede decat in cazul celorlalte tipuri de antrenament. In mod normal, dupa doua sau trei saptamani, cu conditia sa lucrezi regulat, vei observa ca muschii sunt mai bine definiti si ca poti sa urci etaje bune fara sa gafai. Asadar, rezistenta fizica va creste semnificativ, iar circulatia sangvina este mult imbunatatita.

Citeste si:  Emigrarea, din perspectiva psihologica

Se spune ca intr-o ora de tae bo consumi de doua ori mai multe calorii decat in cazul unei ore de aerobic traditional.
Faptul ca antrenamentul urmeaza ritmul impus de o melodie duce la pastrarea interesului. Cand totul seamana cu un dans si nu cu calvarul joggingului, de pilda, ora curge mult mai repede si mai atractiv.

Daca sunteti la inceput, v-as sfatui sa mergeti la o sala. Stiu ca pare mai atragator sa comanzi niste dvd-uri si sa faci totul la domiciliul personal, dar, credeti-ma, efortul de vointa va fi dublu. La sala, te ajuta faptul ca sunt si altii care fac aceleasi miscari, iar gandul ca la ora stabilita exista ceva programat nu te va lasa sa “amani” cum ai fi tentata sa o faci acasa, unde exista, in plus si atatea lucruri care sa-ti distraga atentia.

Trebuie sa va avertizez insa ca tae bo s-ar putea sa fie extrem de solicitant pentru niste fiinte sedentare. Daca singura miscare pe care o faceti este de la birou pana la tonomatul de cafea, atunci eu zic ca, inainte sa va inscrieti la tae-bo, sa faceti o saptamana cel putin aerobic sau orice al tip de antrenament. La inceput va fi greu sa mentineti ritmul cu ceilalti, veti simti ca va veti da duhul dupa 5 minute. Mie cel putin asa mi s-a intamplat. Nu e nicio rusine, daca luati scurte pauze, de 10-15 secunde. Nu va chinuiti sa tineti pasul cu instructorul, nu veti reusi de la inceput. E mai bine sa aveti asteptari realiste decat sa va frustrati si sa renuntati. Mai intai priviti si abia apoi imitati miscarea, dupa ce va veti fi asigurat ca ati inteles intocmai succesiunea “loviturilor”. Este mai important sa executi o secventa corect decat sa o repeti de 5 ori gresit. Seamana oarecum cu invatarea unor pasi de dans.

Citeste si:  Fixativul folosit de gravide dauneaza sanatatii copilului

Nu va descurajati insa; dupa doua saptamani veti face tot programul fara sa va opriti si – credeti-ma – veti fi foarte fericite si mandre de voi.

Stiu ca deja suna a cliseu ceea ce spun, dar poate avantajul cel mai important il constituie surplusul de energie si de buna-dispozitie pe care e imposibil sa-l ratezi.


Un comentariu
  1. Practic tae-bo din noiembrie 2009, cinci zile pe saptamana, iar schimbarile sunt extraordinare, atat pentru psihic cat si sanatate.
    Il recomand chiar si celor trecuti de 45-50 de ani. Eu am reusit si ma simt excelent.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.