Alimentatia influenteaza inteligenta

Centrul de comanda al corpului nostru are, mai multe decat orice alta parte a organismului, exigente alimentare speciale. Hrana de calitate este carburantul esential pentru buna lui functionare. Iar carentele alimentare provoaca „pene” pe care nimeni nu si le-ar dori…Alimentatia furnizeaza organismului substante pe care el insusi nu este capabil sa le fabrice: vitamine, minerale, oligoelemente, acizi grasi esentiali…Pentru a „lucra” la cote optime, creierul consuma mult: isi adjudeca 20% din energia alimentara si 20% din oxigenul respirat si-normal!- este cel care „se serveste” primul.
Ce nu trebuie sa-ti lipseasca de la masa:
Grasimile naturale (carnea rosie), grasimile monosaturate (migdale, masline), acizi grasi polisaturati-asa-numitii omega 3 si omega 6 (acizi grasi esentiali, de origine exclusiv alimentara, care controleaza calitatea tuturor membranelor si, cu prioritate, a celor de la nivelul creierului).
Fier (carne de porc si vita- ficat si rinichi, mai ales, seminte de floarea-soarelui, soia boabe, urzici, spanac), pentru ca oxigenul sa circule lejer pana la nivelul creierului.
Vitamina B1(germeni de grau, carne de porc, paine integrala, oua)-esentiala pentru capacitatea creierului de a utiliza glucoza, principala sursa de energie).
Vitaminele B3 si B12 (ficat, arahide, cereale integrale, drojdie de bere, galbenus de ou, carne de gaina, broccoli, lactate, fructe de mare) a caror carenta poate provoca tulburari neurologice.
Vitamina B9 (acidul folic) este indispensabila pentru dezvoltarea sistemului nervos al fetusului in cele noua luni, dar si pentru persoanele varstnice: ea ajuta la conservarea calitatii activitatii intelectuale. Se pare ca vitamina B9 (stocata in drojdia de bere, in ficatul de vitel si in varza alba si de Bruxelles, sfecla, banane, citrice si sucuri din citrice) poate intarzia imbatranirea creierului cu pana la 5 ani.
Vitamina E si seleniul incetinesc procesul de imbatranire cerebrala, datorita efectului lor antioxidant. Rezervoare de vitamina E: alimente verzi, uleiuri vegetale, seminte de cereale, lactate, unt, peste si ficat. Rezervoare de seleniu: alge, carne si organe, cereale .
Vitamina C (continuta in fructe- citric, in special, si legume) are, de asemenea, puternic efect antioxidant si amelioraza comunicarea dintre neuroni.
Glucidele cu absorbtie lenta care se elibereaza progresiv in organism, sunt un stimulent indispensabil al creierului. Deci nu sterge din meniu ratia zilnica de paine si/ sau macaroane!
Proteinele din alimentatie sunt „carburantul” din care creierul isi sintetizeaza propriile proteine.
Calciul intervine in „circulatia” nervoasa, iar magneziul, prin actiunea sa neuropsihica, combate anxietatea, nervozitatea, depresia.

Citeste si:  7 moduri prin care ne putem incepe dimineata sanatos

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.