Cum sa ne relaxam?

Cum sa te relaxezi

Relaxarea poate fi considerata ca o atenuare a tensiunii de orice natura (nervoasa, psihica, somatica) cu schimbarea centrului de atentie, de concentrare sau de efort. Relaxarea reprezinta un proces psihosomatic, pentru ca se adreseaza concomitent atat starii de tensiune musculara crescuta, cat si starii psihice tensionate, vizand o reglare tonico-emotionala optimala.

Tehnici de relaxare

1. Meditatia. Orice actiune repetitiva poate fi o sursa de meditatie: mersul pe jos, inotul, pictura,alergatul,  cusutul  – orice activitate care poate calma si relaxa. De fiecare data cand va vin in minte problemele de la locul de munca, dificultatile din relatie, expertii recomanda golirea mintii de aceste ganduri si reluarea activitatii repetitive.  Pentru a diminua nivelul de stres sunt suficiente 5-10 minute de meditatie pe zi.

Citeste si:  Afectiuni sciatice

2. Respiratia profunda –  Pentru a va relaxa trebuie schimbat modul de respiratie. Expirati tot aerul din piept, ca un oftat prelung. Apoi imaginati-va centrul abdomenului inferior ca fiind un loc profund. Se va inspira normal si se va expira aerul din nou, tot ca un oftat, eliminand tot aerul din piept. Controlati-va fiecare inspiratie si expiratie, in timp ce mintea dvs. ramane focusata in zona abdomenului inferior. Se va repeta exercitiul de 10 ori, iar cu fiecare exercitiu senzatia de relaxare va fi mai puternica.

Citeste si:  Miracolul Aloe Vera

3. Imaginati-va ceva relaxat – Aduceti-va in minte o intamplare placuta, un loc sau un moment care va poate da o senzatie placuta: o vacanta, atingerea unei bluze din matase, un foc de semineu, valurile marii… Eliberati-va de stres, iar tensiunea inlocuiti-o cu o imagine care sa declanseze sentimentul de liniste si calm.

4. O cana de ceai fierbinte – Ceaiul de musetel, si ceaiul verde sunt favorite pentru calmarea mintii si reducerea stresului.  In urma unor studii s-a demonstrat ca la persoanele care au baut cu regularitate ceai verde valorile cortizolului au scazut, iar senzatia de relaxare s-a instalat dupa cateva saptamani de la situatiile stresante.

Citeste si:  Cum sa-l imbraci mai usor

5. Manifestati-va afectiunea – Sentimentul de relaxare poate fi indus prin mangaierea animalului de companie, prin imbratisarea unui prieten sau a unui membru de familie…Expertii afirma ca interactiunea sociala ajuta creierul sa gandeasca mai bine, incurajand gasirea de noi perspective si solutii la situatii care pareau imposibil de rezolvat.

 


2 Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.