Mituri legate de consumul de cafea

De ce este atat de buna cafeaua? De ce foarte multi oameni sunt atat de dependenti de ea inca de la primele ore ale diminetii pentru a se putea mobiliza?

Sa vedem ce contine cafeaua mai intai: pe langa carbohidrati, proteine si minerale, ea contine compusi fenolici, acizi clorogenici, lipide si trigliceride.
Daca nu esti o mare amatoare de cafea, nu este nicio problema, deoarece cofeina se regaseste in diferite concentratii si in ceai verde, negru, bauturi energizante, cola, cacao sau ciocolata.

Citeste si:  Obezitatea este mai periculoasa pentru sanatate decat fumatul

Care sunt efectele cafelei?
Consumul moderat si regulat de cafea se pare ca imbunatateste timpul de reactie si vigilenta si capacitatea de efort fizic.
De asemenea, cofeina stimuleaza activitatea motorie, centrul respirator si vasomotor, avand o actiune usor laxativa si diuretica.
In trecut, era folosita pentru tratarea astmului bronsic si se pare ca are un rol protector impotriva bolilor Parkinson si Alzheimer.
Unele studii indica faptul ca substantele continute de cafea pot reduce aparitia unor anumite tipuri de cancer, cum ar fi cel hepatic si cel de colon, acidul colorgenic protejand impotriva diabetului de tip 1 si 2.

Citeste si:  Cum sa recunoastem semnalele stresului?

In ce afectiuni este contraindicat consumul de cafea?
Persoanele care sufera de epilepsie, insomnie, hiperexcibilitate nervoasa, ulcer gastroduodenal, aritmii, cardiopatie ischemica.
De asemenea, cafeaua nu este recomandata copiilor, adolescentilor si mai ales femeilor in perioada menopauzei si postmenopauzei, pentru ca favorizeaza osteoporoza

Pentru a nu sari peste doza zilnica de cofeina, Femei-moderne iti pune la dispozitie continutul in cofeina a celor mai consumate alimente si bauturi de pe piata:
Ciocolata are un continut de 15-90mg/100 g.
Coca-Cola are un continut de 15mg/100 ml.
Cafeaua instant are un continut de 85 mg/ 200 ml.
Cafeaua la filtru are un continut de 100 mg/200 ml.
Ceaiul verde sau negru are un continut de 30 mg/ceasca.
Bauturile energizante au un continut de 50 mg/ 250 ml.
Cacao – cu un continut de 3 mg/ ceasca.

Citeste si:  Ce investigatii se fac in timpul sarcinii?

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.