Recuperare dupa sarcina

Nu este neobisnuit sa petreci prea mult timp concentrandu-te asupra muncii, luand cursuri de copiii, citind carti si punand la punct ultimele detalii despre ingrijirea copilului. Ceea ce mamele rareori recunosc este ca recuperarea post-natala poate fi o provocare extrem de mare si poate chiar prezenta mai multe provocari pentru o femeie decat nasterea in sine.
Nu trebuie sa faci nimic altceva decat sa ai grija de copil si de tine
Atunci cand te intorci de la „locul nasterii”, probabil ca incepi sa fii tentata sa incepi sa faci lucrurile cotidiene, rutina pe care obisnuiai sa o faci inainte. Adevarul este ca corpul tau are nevoie sa se vindece fizic in urma acestui eveniment pe care cu siguranta nu il experimentezi in fiecarezi.
Este recomandat sa stati cel putin primele saptamani in pat cat de mult posibil, cu copilul prin apropiere pentru a-l hrani la piept in mod frecvent. Lasa-i pe altii sa te ajute cu treburile casei in timp ce tu te odihnesti cat mai mult posibil.
Bunicile copilului pot fi o sursa mare de ajutor, precum si surorile sau prietenele apropiate. Adu-ti aminte ca acest extra sprijin ar trebui sa fie facut de oameni apropiati tie. Dupa cum am mai spus mai sus, singura ta preocupare este aceea de a avea grija de tine si de copilul tau.
Lasa-te ajutata cat mai mult posibil si incearca sa te odihnesti cat de mult poti, pentru a te recupera dupa 9 luni in care ai purtat dupa tine bebelusul. Nu uita sa il alaptezi intrucat este foarte important si nu uita ca primele lui luni de viata sunt decisive.

Citeste si:  Cura de slabire la copii

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.