Zece trucuri pentru a-ti organiza mai bine timpul si a reduce stresul!

Ai tendinta de a poza în superwoman, însa e bine sa nu scapi din vedere ca esti tot o fiinta umana, cu dorinte, necesitati si puncte vulnerabile, si nu un robotel de rezolvat probleme. Afla cum poti fi un manager mai bun al timpului tau, pentru a combate stresul!1. Fa-ti liste! Scrie în fiecare zi un program al evenimentelor, întâlnirilor, a tuturor sarcinilor pe care trebuie sa le îndeplinesti, fa-ti liste de cumparaturi si noteaza-ti orice idee importanta, care îti poate fi folositoare mai târziu. Astfel, te asiguri ca nu uiti nimic si ca vei avea capul limpede, chiar si în situatiile de criza, când trebuie sa iei decizii rapide.2. Simplifica-ti viata! Daca esti foarte exigenta si perfectionista si vrei sa gatesti feluri complexe si exotice la fiecare masa, pentru familia ta, daca vrei sa te achiti cu brio de toate sarcinile la munca si sa pastrezi o curatenie impecabila în casa, daca vrei sa fii super-femeie în toate situatiile, la un moment dat, vei claca si te vei simti foarte prost pentru ca nu te poti ridica la propriile standarde. Cel mai bine pentru tine e sa îti stabilesti teluri rezonabile, sa cobori stacheta putin, daca e nevoie, în asa fel încât sa ai timp de toate si mai ales, sa îti ramâna timp si pentru tine, sa te destinzi si sa te bucuri de tot ce e frumos în viata ta.3. Stabileste limite! E greu sa refuzi pe cineva, când îti cere ajutorul, dar e greu si sa trebuiasca sa fii tu cea care rezolva toate problemele si care are grija de toti si toate! La final, vei constata ca esti atât de obosita si de frustrata, încât vei regreta ca nu ai stiut sa spui „nu” la momentul oportun. Fii realista în legatura cu timpul si energia ta si fa liste cu prioritati.4. Deconecteaza-te! Tehnologia este un lucru minunat, care te ajuta sa fii în contact cu ultimele noutati din orice domeniu si sa tii legatura cu colegii de la munca, cu familia, cu prietenii. Cu toate ca e un paradox, tehnologia ajunge sa îti iroseasca momente pretioase din viata ta. Gândeste-te cât petreci acasa vorbind la telefon sau stând în fata calculatorului, fiindca nu te poti deconecta de problemele de la serviciu. Ai putea, mai bine, sa faci o plimbare în parc, sa mergi la cinema cu o prietena, sa gatesti prajituri, sa citesti o carte buna sau orice altceva ar fi pe placul tau.5. Pune ordine în lucruri! Nu e nevoie sa scormonesti printre teancuri kilometrice de hârtie, de fiecare data când vrei sa recitesti o notita importanta, sau sa trebuiasca sa rascolesti tot sifonierul ca sa gasesti o bluza anume. Fa ordine în camera ta, în rafturile din bucatarie si pe birou, ca sa nu mai pierzi inutil timpul când ai nevoie de ceva.6. Timpul petrecut alaturi de cei dragi trebuie sa fie pe primul loc! E foarte bine sa ramâi din când în când peste program la serviciu, fiindca te va ajuta sa îti construiesti o imagine de persoana implicata, de încredere, serioasa, la munca, însa adevarata satisfactie vine din sânul familiei. Petrece cât mai mult timp alaturi de cei dragi, relaxeaza-te si distreaza-te împreuna cu ei si te vei simti mult mai împlinita!7. Împarte treburile gospodaresti! Nu trebuie sa le faci tu pe toate. Roaga-l pe sotul tau sa mai puna si el la spalat lenjeria, sa hraneasca pisica sau câinele si sa pregateasca copiii pentru scoala. Iar copiii – nu trebuie lasati sa se uite toata ziua la desene animate: învata-i si pe ei sa aiba responsabilitati! De exemplu, ar putea sa-si spele farfuriile dupa masa si sa îsi aranjeze singuri hainele.8. Învata sa faci lucruri în paralel! Organizeaza-ti ziua astfel încât sa ai timp sa faci cât mai multe lucruri. Da telefoane în timp ce plimbi câinele, raspunde la emailuri în timp ce astepti sa ti se downloadeze niste fisiere la calculator si fa curat în bucatarie în timp ce se fierbe ciorba pe aragaz.9. Nu îti neglija sanatatea! E usor sa uiti de tine, când esti ocupata pâna peste cap sa ai grija de ceilalti. Lasa-te de fumat, fa plimbari în natura de câte ori poti, mergi regulat la medic, dormi suficient si manânca echilibrat.10. Relaxeaza-te! Unul dintre motivele pentru care femeile sunt foarte stresate este ca îsi umplu timpul pe care îl economisesc – cu greu – tot cu munca. Pastreaza aceasta regula cu sfintenie: timpul tau liber, sau timpul pe care îl economisesti facându-ti treburile mai repede, e al tau si numai al tau! Nu îl folosi ca sa rezolvi tot probleme de serviciu, sau ca sa faci pe buna samariteanca cu semenii tai mai putin descurcareti. Ai nevoie si tu sa-ti mai încarci bateriile din când în când. Ia-ti liber de la grijile cotidiene si pleaca la un salon de înfrumusetare!
Ai tendinta de a poza în superwoman, însa e bine sa nu scapi din vedere ca esti tot o fiinta umana, cu dorinte, necesitati si puncte vulnerabile, si nu un robotel de rezolvat probleme. Afla cum poti fi un manager mai bun al timpului tau, pentru a combate stresul!1. Fa-ti liste! Scrie în fiecare zi un program al evenimentelor, întâlnirilor, a tuturor sarcinilor pe care trebuie sa le îndeplinesti, fa-ti liste de cumparaturi si noteaza-ti orice idee importanta, care îti poate fi folositoare mai târziu. Astfel, te asiguri ca nu uiti nimic si ca vei avea capul limpede, chiar si în situatiile de criza, când trebuie sa iei decizii rapide.2. Simplifica-ti viata! Daca esti foarte exigenta si perfectionista si vrei sa gatesti feluri complexe si exotice la fiecare masa, pentru familia ta, daca vrei sa te achiti cu brio de toate sarcinile la munca si sa pastrezi o curatenie impecabila în casa, daca vrei sa fii super-femeie în toate situatiile, la un moment dat, vei claca si te vei simti foarte prost pentru ca nu te poti ridica la propriile standarde. Cel mai bine pentru tine e sa îti stabilesti teluri rezonabile, sa cobori stacheta putin, daca e nevoie, în asa fel încât sa ai timp de toate si mai ales, sa îti ramâna timp si pentru tine, sa te destinzi si sa te bucuri de tot ce e frumos în viata ta.3. Stabileste limite! E greu sa refuzi pe cineva, când îti cere ajutorul, dar e greu si sa trebuiasca sa fii tu cea care rezolva toate problemele si care are grija de toti si toate! La final, vei constata ca esti atât de obosita si de frustrata, încât vei regreta ca nu ai stiut sa spui „nu” la momentul oportun. Fii realista în legatura cu timpul si energia ta si fa liste cu prioritati.4. Deconecteaza-te! Tehnologia este un lucru minunat, care te ajuta sa fii în contact cu ultimele noutati din orice domeniu si sa tii legatura cu colegii de la munca, cu familia, cu prietenii. Cu toate ca e un paradox, tehnologia ajunge sa îti iroseasca momente pretioase din viata ta. Gândeste-te cât petreci acasa vorbind la telefon sau stând în fata calculatorului, fiindca nu te poti deconecta de problemele de la serviciu. Ai putea, mai bine, sa faci o plimbare în parc, sa mergi la cinema cu o prietena, sa gatesti prajituri, sa citesti o carte buna sau orice altceva ar fi pe placul tau.5. Pune ordine în lucruri! Nu e nevoie sa scormonesti printre teancuri kilometrice de hârtie, de fiecare data când vrei sa recitesti o notita importanta, sau sa trebuiasca sa rascolesti tot sifonierul ca sa gasesti o bluza anume. Fa ordine în camera ta, în rafturile din bucatarie si pe birou, ca sa nu mai pierzi inutil timpul când ai nevoie de ceva.6. Timpul petrecut alaturi de cei dragi trebuie sa fie pe primul loc! E foarte bine sa ramâi din când în când peste program la serviciu, fiindca te va ajuta sa îti construiesti o imagine de persoana implicata, de încredere, serioasa, la munca, însa adevarata satisfactie vine din sânul familiei. Petrece cât mai mult timp alaturi de cei dragi, relaxeaza-te si distreaza-te împreuna cu ei si te vei simti mult mai împlinita!7. Împarte treburile gospodaresti! Nu trebuie sa le faci tu pe toate. Roaga-l pe sotul tau sa mai puna si el la spalat lenjeria, sa hraneasca pisica sau câinele si sa pregateasca copiii pentru scoala. Iar copiii – nu trebuie lasati sa se uite toata ziua la desene animate: învata-i si pe ei sa aiba responsabilitati! De exemplu, ar putea sa-si spele farfuriile dupa masa si sa îsi aranjeze singuri hainele.8. Învata sa faci lucruri în paralel! Organizeaza-ti ziua astfel încât sa ai timp sa faci cât mai multe lucruri. Da telefoane în timp ce plimbi câinele, raspunde la emailuri în timp ce astepti sa ti se downloadeze niste fisiere la calculator si fa curat în bucatarie în timp ce se fierbe ciorba pe aragaz.9. Nu îti neglija sanatatea! E usor sa uiti de tine, când esti ocupata pâna peste cap sa ai grija de ceilalti. Lasa-te de fumat, fa plimbari în natura de câte ori poti, mergi regulat la medic, dormi suficient si manânca echilibrat.10. Relaxeaza-te! Unul dintre motivele pentru care femeile sunt foarte stresate este ca îsi umplu timpul pe care îl economisesc – cu greu – tot cu munca. Pastreaza aceasta regula cu sfintenie: timpul tau liber, sau timpul pe care îl economisesti facându-ti treburile mai repede, e al tau si numai al tau! Nu îl folosi ca sa rezolvi tot probleme de serviciu, sau ca sa faci pe buna samariteanca cu semenii tai mai putin descurcareti. Ai nevoie si tu sa-ti mai încarci bateriile din când în când. Ia-ti liber de la grijile cotidiene si pleaca la un salon de înfrumusetare!

Citeste si:  Celulele stem, cel mai pretios cadou pentru copilul tau

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.