Zincul – extrem de important

Zincul este elementul favorit al pielii. Acesta stimuleaza metabolismul si mentine organismul in forma. Afla ce alimente sunt bogate in acest mineral si de ce cantitati ai nevoie, in functie de varsta.
Zincul are efect benefic asupra pielii, o netezeste si ii da un aspect proaspat. Echilibreaza nivleul hormonal si reduce acneea. Fortifica unghiile si parul. Ajuta la combaterea infectiilor si la dezvoltarea globulelor albe. Intervine la nivelul organelor de reproducere si faciliteaza difuzia de insulina. De asemenea, in primele luni de viata ale fatului, zincul permite dezvoltarea materiei cenusii.
Stiai ca…
-…necesarul de zinc este asigurat printr-o alimentatie echilibrata si variata.
-…vegetarienii trebuie sa consume cu 50% mai mult zinc, pentru ca legumele contin elemente nutritive care se absorb mai greu decat cele animale.
-…diabeticii nu asimileaza foarte bine zincul, iar cel asimilat se pierde prin urina.
Organismul uman nu poate asimila mai mult decat cantitatea necesara, iar surplusul poate forma o membrana pe peretele stomacului. Iata dozele corecte:
– Copii (de la 0 la 3 ani) – intre 3 si 7 mg.
– Copii (de la 3 la 12 ani) – intre 7 si 2 mg
– Adolescenti -13 mg
– Femei – 10 mg
– Femei care alapteaza – 12 mg
– Barbati -12 mg
– Persoane in varsta – 12 mg

Citeste si:  Mediafax: Disputele conjugale pot fi benefice pentru sanatate

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.