Internetul: mediu profesional, creativ si profitabil – partea I

Am tot citit in ultimul timp despre initiative online ale unor antreprenori la prima vedere neinspirati, care au ajuns insa sa valoreze zeci de mii, milioane de euro/dolari si sa detina notorietate in toata lumea. Pe undeva, exemplele prezentate in continuare imi par chiar inspirationale. Prezinta idei de start-up in afaceri online ale unor nou-veniti in lumea business, investitii minime, variabile in functie de obiectul de activitate, care necesita noroc, dar mai ales inspiratie si viziune. Este adevarat ca internetul este un mediu profesional unic, un echilibru perfect de cretivitate si orientare catre business, catre comercial. Spun ca este unic pentru ca acest echilibru poate fi sustinut intr-un spatiu neconventional, dar care se supune totusi unor reguli extrem de stricte.

Cred ca cel mai celebru exemplu este cel al lui Alex Tew, studentul caruia, la varsta de 21 de ani, i-a venit ideea sa vanda spatiu publicitar sub forma de pixeli pe propriul site. El a creat site-ul themilliondollarhomepage.com cu cheltuieli initiale de aproximativ 100 $, pe care oferea spre vanzare 1 milion de pixeli la pretul de 1$ per pixel. Parea o incercare disperata de a strange bani pentru a-si putea plati facultatea, dupa cum a declarat chiar Tew. Primii 400 de pixeli i-a vandut unui prieten al unui prieten, pentru un site de muzică online, cu promisiunea sa returneze banii daca site-ul se dovedeşte a fi un esec. Restul de pixeli a fost vandut în 5 luni, timp in care ideea lui Tew a luat proportii imense. Ultimii 1000 de pixeli au fost vanduti pe eBay pentru 38.000$. Pixelii de pe site-ul lui Tew au fost cumparati de firme din orice domeniu, chiar si de persoane fizice. Pe situl lui Alex Tew nu mai este demult nici macar un pixel disponibil. Oamenii s-au „batut” pentru a putea detine o particică din istoria Internet-ului. Tew a motivat clientii sa-i cumpere pixelii folosind sloganul „Own a piece of Internet history!”.

Citeste si:  Horoscopul banilor in luna aprilie

O alta idee de mai multe milioane de dolari este cea a vanzarii celui mai scump domeniu de Internet. Este vorba despre o idee de marketing promovata de therecordbreakingdomain.com, care are pretul stabilit la 12.000.001 $, adică cu 1 $ mai mult decat cea mai scumpa vanzare a unui domeniu. Cu toate ca acest record este inca oficial detinut de business.com, tinta acestei idei este sa doboare recordul neoficial de 12 milioane $ (sex.com). In principiu, orice idee care duce la doborarea unui record, va fi intens mediatizata. Daca acest domeniu (sau oricare altul din multimea de clone ale acestei idei), ar fi intr-adevar cumparat la suma ceruta, atunci cumparatorul s-ar bucura de enorma publicitate datorata doborarii unui record. Pe asta mizeaza şi promotorii acestei idei. La fel ca ideea lui Tew, ideea este îndrazneaţa si ofera garantia publicitatii gratuite, fara de care o astfel de idee ar ramane una fara valoare financiara. Spre diferenţa de ideea lui Tew care a fost unica în felul ei si ulterioarele clone nu au sanse de reusita, aceasta idee a celui mai scump domeniu poate fi pusa în aplicare de oricine, pentru ca numele domeniului care va fi cumpărat nu este foarte important.

Citeste si:  LG Viewty - mai tare decat iPhone

AntennaBalls.com este un website care vinde mingi de agatat la antena radioului auto. Nu stiu cate dintre voi ati cumpara astfel de produse, dar se pare ca în SUA sunt foarte populare. Jason Wall, initiatorul acestei afaceri, afirma ca a ajuns sa produca lunar peste 500.000 de mingi si ca vanzarile pe Internet sunt extrem de populare, din moment ce acum Wall este milionar. Si vinde doar pe Internet!

Citeste si:  Expozitia numarul 1 de Fitness, Wellness si Bodycare - Wellfit Expo

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.