Secretele interviului de angajare (partea I)

Please select a featured image for your post

Totul incepe prin cautarea unui job… fie ca il cauti in presa care trateaza piata fortelor de munca, fie pe site-uri specializate, fie ca mergi prin recomandari. Cand vei gasi jobul pe care il doresti, urmeaza elemental esential, interviul preliminar, interviul in care facem cunostinta de obicei cu reprezentantul resurselor umane si in fata caruia trebuie sa facem o impresie buna pentru a fi cu un pas mai aproape de angajare.Uita de cele 15 minute „academice”
Regula care spune ca e ok sa intarzii pana la 15 minute trebuie uitata cand vine vorba de a te prezenta la un interviu. De ce? Foarte simplu: angajatorul isi doreste o persoana care ajunge zilnic la timp pentru a da cel mai bun randament.
Cel mai indicat ar fi sa ajungi cu cateva minute mai repede, astfel vei avea timpul sa iti tragi sufletul, sa te pregatesti pentru intrebarile care urmeaza a-ti fi adresate, sa iti linistesti emotiile. In plus, atunci cand ajungi putin mai devreme, ii dai posibilitatea receptionerei sa anunte venirea ta, astfel ca angajatorul va constanta ca ai venit mai devreme. Tot receptionera ii va putea da ulterior acestuia mai multe informatii despre atitudinea ta inainte de interviu, daca erai sau nu increzator, despre manierele pe care le-ai demonstrat in timp ce ai asteptat, despre limbajul pe care l-ai folosit cu o persoana pe care o considerai „neimportanta” din punctul de vedere al viitoarei tale angajari.La ce intrebari sa te astepti?
Majoritatea companiilor folosesc metode de recrutare bazate pe comportamentul recrutului, astfel ca de cele mai multe ori, interviurile se desfasoara cam in aceeasi maniera. Este foarte indicat sa te documentezi despre companie si profilul acesteia, eventual si un scurt istoric, pentru ca va fi una dintre primele intrebari: „Ce stiti despre compania noastra?” Studierea atenta a profilului companiei dar si a descrierii job-ului pe care ati citit-o inainte de a aplica, va vor ajuta sa raspundeti si la intrebarile de genul: „De ce considerati ca vi se potriveste postul de…”, „Ce aptitudini ale dumnevoastra va recomanda pentru postul de…”, „Ce v-a determinat sa aplicati pentru un post in compania noastra?”.
Aceste intrebari iti vor fi adresate inevitabil si angajatorul asteapta din partea ta raspunsuri concise si hotarate, dar care sa fie de asemenea si inovative. Cliseele de genul „Am aplicat pentru ca mi se pare un job interesant” vor da impresia ca aplicarea la job-ul respectiv este doar una oarecare dintr-un lung sir. Daca insa vei formula un raspuns pertinent, acesta va da impresia ca ai ales compania si job-ul respectiv pentru ca le consideri cu adevarat potrivite pentru aptitudinile si experienta ta: ” Analizand profilul companiei si descrierea job-ului am regasit multe dintre aptitudinile si valorile mele si mai mult de atat, experienta mea in domeniu sunt sigur ca va facilita adaptarea mea la un astfel de job”.Cum imi prezint experienta anterioara?
In cazul in care job-ul la care ai aplicat nu este primul din cariera ta, trebuie sa gasesti metoda potrivita pentru a-ti prezenta experienta acumulata la locurile de munca anterioare si realizarile tale. Cea mai simpla metoda ar fi sa speculezi momentul potrivit. La un moment dat vei fi intrebat despre aptitudinile tale, sub diverse forme: „In cv-ul pe care ni l-ati trimis ati specificat ca aveti calificare in domeniul…”. Acum este momentul sa intrii in detalii si eventual sa prezinti si portofoliul tau, daca este cazul: „In cadrul companiei x, unde am ocupat postul de … am participat la un curs de specializare cu tema … pe care l-am absolvit cu brio si am aplicat cunostintele accumulate in cadrul proiectului …”. Este doar una dintre zecile de formulari la care puteti apela pentru a va prezenta realizarile, aptitudinile, cunostintele.

Citeste si:  Budapesta in doua zile si jumatate

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.